تحلیلگر آمریکایی:

اوباما در صورت پيروزی در انتخابات اختيارات محدودي خواهد داشت

تحلیلگر آمریکایی خاطر نشان کرد حتی اگر باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی برسد، به علت نتایج انتخابات کنگره ممکن است وی اختیارات بسیار محدودی داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رای دهندگان آمریکایی چهارصد و سی و پنج نماینده پارلمان و نیز سی و سه نماینده سنا را تعیین می کنند و به احتمال زیاد کنترل مجلس نمایندگان در دست حزب جمهوری خواه می ماند.

در حال حاضر مجلس نمایندگان در کنترل جمهوری خواهان و سنا در کنترل دموکرات ها قرار دارد.
باراک اوباما و میت رامنی نبردی تمام عیار را برای تبدیل شدن به قدرتمند ترین مرد جهان آغاز کرده اند اما بدون حمایت کنگره آمریکا قدرت رئیس جمهور آمریکا محدود می ماند.

کلاید ویلکاکس تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه جرج تاون گفت :« رئیس جمهور آمریکا اختیارات بسیار کمی در برابر کنگره دارد. در حقیقت نقش رئیس جمهور در آمریکا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان در برابر کنگره کم اهمیت است.

رئیس جمهور می تواند قوانینی را توصیه کند درحالی که کنگره می تواند آنها را نادیده بگیرد.
وی می تواند لایحه بودجه ای تنظیم کند اما کنگره آن را نپذیرد و قانون بودجه خود را تنظیم کند.
در حقیقت کنگره هرگز بودجه پیشنهادی رئیس جمهور را نمی پذیرد.»

چهارصد و سی و پنج کرسی در مجلس نمایندگان در ششم نوامبر تعیین خواهند شد و به گفته کارشناسان، جمهوری خواهان اکثریت را در این مجلس حفظ خواهند کرد.

به همین سبب اگر اوباما دوباره در انتخابات به پیروزی برسد ، همه لوایح و پیشنهادهایش ممکن است همانند دوسال گذشته در کنگره وتو شود.

این در حالی است که پرونده های مهمی در انتظار کشور است.

کلاید ویلکاکس افزود :« ما به دوره مالیاتی مهمی نزدیک شده ایم. محدودیت های بودجه ای پیش بینی شده است.

قرار است بودجه نظامی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد و دیگر برنامه ها نیز با کاهش بودجه مواجه می شوند ضمن آنکه مالیات ها افزایش خواهد یافت.

همچنین مسئله بدهی نیز مطرح است. ما باید سقف حداقل بدهی را افزایش دهیم تا کشور بتواند برای تامین هزینه های عمومی ، به استقراض بیشتر روی آورد. اگر توافقی در این زمینه به دست نیاید همه متضرر خواهند شد. »

نتیجه انتخابات سنای آمریکا از پیش مشخص نیست و دو حزب رقابت تنگاتنگی را پیش می برند.

امسال نامزدهای این دو مجلس از هزینه کردن مقادیر کلان پول برای تبلیغات خود دریغ نکرده اند و در مجموع یک و نیم میلیارد دلار به تبلیغات انتخاباتی اختصاص داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار