ایران اسلامی پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب شكوهمند اسلامی به دلیل رشد و شكوفایی فراوان در عرصه های مختلف همواره قوت قلب دوستان و خار دیده دشمنان بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ملت سلحشور این آب و خاك بعد از گذشتن از طوفان ها و هجمه هایی همچون جنگ تحمیلی ، فتنه های سیاسی ، ترورهای ناجوانمردانه ، ولایت ستیزی و دین گریزی با قرار گرفتن در مقابل فشارهای اقتصادی دشمن بیش از پیش به روح عنادورزی و كینه توزی دشمن پی برده اند.

مردان و زنانی كه با نثار جسم و جان فرزندان دلبند خود از میهن اسلامی صیانت كرده اند هرگز در مقابل تهدیدات سیاسی و اقتصادی سرخم نمی کنند و به یقین بدبینان و دشمنان انقلاب اسلامی در آینده ای نه چندان دور در برابر ملت با اراده ایران زانوی خفت بر زمین خواهند زد.

بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی 'كشورهای زورگوی غربی ناتوان تر از آن هستند كه ملت مبارز و بصیر ایران را در برابر خواسته های خود تسلیم كنند'.

معظم له با طرح ایده اقتصاد مقاومتی ضمن فراخواندن همه دستگاه های دولتی بر تدوین برنامه اقتصادی معقول و نتیجه بخش بر استفاده بهتر از تمام فرصت ها و ظرفیت های تولیدی كشور به منظور قطع وابستگی از درآمدهای نفتی تاكید كردند.

قاطبه مسوولان و مدیران كشور با تاسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب افق های روشنی را فراروی حركت آگاهانه ملت در مسیر اقتصاد مقاومتی برای این كشور ترسیم می كنند.

در چنین شرایطی همدلی مسوولان برای فائق آمدن بر مشكلات عمده ای كه به طور مستقیم بر دوش مردم فشار وارد می آورد اهمیت بسزایی دارد.

صاحبنظران سیاسی و اقتصادی كشور بر این عقیده اند كه اگر چه به فرموده مقام معظم رهبری سیاست استكبار بر زمین زدن جمهوری اسلامی از راه اقتصاد است اما با توجه به تجارب ملت آگاه ایران در تبدیل تهدیدها به فرصت ها خواب شوم بیگانگان تعبیری جز شرمندگی و شكست برای آنها نخواهد داشت.

بدیهی است وقتی ملتی با خواست و اراده آهنین خود نظامی مستقل و بر اساس مكتب آسمانی اسلام را بنا می كند و با نثار خون و جان خود با آرمان های متعالی آن تجدید پیمان می كند هرگز در مقابل فشارهایی كه به مراتب از دوران جنگ تحمیلی شدیدتر نخواهد بود عقب نشینی نخواهد كرد.

بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی مردم آزاده كشورمان با همیاری با دستگاههای دولتی ، تقویت تولید ملی ، استفاده از محصولات داخلی ، بی اعتنایی به دلال بازی ها و شایعات اقتصادی ، برخورد با محتكران و سوداگران اقتصادی ، تقویت روحیه خودباوری ، پایداری بر ارزش های ملی و ارج نهادن بر آنچه كه در طول دهه های گذشته به دست آورده اند راست قامت تر از همیشه در برابر دشمن خواهند ایستاد.

از سوی دیگر تدوین بسته های حمایتی اقتصاد مقاومتی و سیاست های ارزی و مالی از ناحیه دولت خدمتگزار نیز راه به ظاهر دشوار مردم را در گذر از مشكلات اقتصادی هموار كرده و استكبار جهانی را در سنگ اندازی در مقابل حركت عظیم اراده ملت ایران ناكام خواهد گذاشت.

بی حكمت نیست كه مقام معظم رهبری پیش از نام گذاری سال تولید ملی ، سالی را با نام سال الگوی مصرف نام نهاده بودند.

به نظر كارشناسان اقتصادی ورود هر كالای خارجی به كشور ایجاد بیكاری است و با وابستگی به خارج در تهیه هر كالایی زمینه اشتغال برای تولید آن را از دست می دهیم.

در حالی كه به عقیده كارشناسان اقتصاد و انرژی كشور بزرگ ترین نگرانی غرب در دهه های آینده نیاز شدید به نفت و گاز خاورمیانه خواهد بود قطع روابط اقتصادی كشورهای متخاصم با ایران اسلامی ضربات مهلكی بر اقتصاد آنها وارد خواهد كرد.

این نكته لزوم قطع وابستگی ایران به درآمدهای نفتی را نیز خاطرنشان می كند و باید تلاش كرد تا علاوه بر ضربه پذیر نبودن در نبرد اقتصادی ضربات سهمگینی نیز به بدنه اقتصاد دشمن وارد كنیم.

امروز ما ایرانیان رزمندگان میدان نبرد اقتصادی با دشمن دون مایه هستیم و بر این باوریم كه با تكمیل حلقه وحدت و به همت دولت مردان خدوم خاكریزهای پوشالی دشمن را فتح كرده و پرچم پر افتخار ایران عزیز را بر بلندای قله توفیق به اهتزار درخواهیم آورد./س

برچسب ها: اردبیل ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.