دره قانا کرانه باختری رود اردن یکی از زیباترین مناطق طبیعی در سرزمین های فلسطینی محسوب می شود که شهرک نشینان صهیونیست به آن چشم طمع دوخته اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: دره قانا بهشت فلسطینی دیگری است که رژیم اشغالگر صهیونیستی قصد تصاحب آن را دارد.

این منطقه بیش از 1600  هکتار مساحت داشت که انواع مرکبات و میوه و سبزیجات در آن پرورش داده می شد. اکنون از این منطقه صرفا چند مزرعه و تعداد اندکی کشاورز باقی مانده است.

خضر احمد کشاورز 78 ساله ساکن منطقه قانا می گوید: قبل از جنگ سال 1967 یکصد و سی خانوار در این منطقه زندگی می کردند که محصولات کشاورزی متنوعی تولید می کردند. بعد از آن که یهودیان اینجا را اشغال کردند بسیاری از کشاورزان رفتند.

شهرک نشینان صهیونیست در سال های اخیر بر شدت حملات خود به کشاورزان فلسطینی و کشتزارهای آنان افزوده اند.

علاء منصور از کشاورزان منطقه می گوید: حملات شهرک نشینان هر روز تکرار می شود.
آنها درختان زیتون را ریشه کن می کنند و کانال های آبیاری را می بندند و شهرک های خود را در تپه های قانا توسعه می دهند.

مقامات اشغالگر به فلسطینی های ساکن دره قانا اجازه نمی دهند لوازم و تجهیزات کشاورزی را وارد این منطقه کنند به این بهانه که دره قانا منطقه حفاظت شده طبیعی است و نباید هیچ تغییری در زیست بوم آن ایجاد شود. اما به شهرک نشینان اجازه داده می شود شهرک های خود را در این منطقه توسعه دهند.

خلف خلف روزنامه نگار محلی فلسطینی می گوید: دره قانا از زیباترین مناطق طبیعی فلسطین است و به همین علت اشغالگران آن را هدف قرار داده اند و شهرک ها را در ارتفاعات این منطقه توسعه می دهند. هم اکنون شش شهرک در اطراف دره قانا احداث شده است و این شهرک ها در حال پیشروی به داخل دره قانا است.

صاحبان زمین ها در دره قانا از تشکیلات خودگردان فلسطینی می خواهند تسهیلاتی در اختیار آنان برای ایستادگی در برابر اشغالگران قرار دهد و حداقل کاری که می تواند انجام دهد این است که سرویس مدارس فرزندانشان را تامین کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار