لرستان/

جشنواره تئاتر منطقه یك كشور با معرفی گروههای برتر به كار خود پایان داد

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یك كشور روز شنبه با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی گروههای نمایشی برتر در خرم آباد به كار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان  براساس نظر هیات داوران جشنواره، 'روزبه حبیبیان' طراح صحنه نمایش خون و ماتیك از كرمانشاه، 'مهرنوش مردیها' در نمایش بخش شماره شش و 'مهدی خسروی' در نمایش وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد، به عنوان برترین های بخش طراحی صحنه انتخاب و با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی از آنان تجلیل شد.

همچنین موسیقی نمایش های 'دن كاملیو' و 'یك قطره خون' و 'وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد' به عنوان برترین های بخش موسیقی این جشنواره انتخاب شدند.

هیات داوران جشنواره، در بخش بازیگر زن نیز به ترتیب 'مریم میرزایی' برای بازی در نمایش خون و ماتیك، 'ثریا قاسمی و رایحه رحیمی' برای نمایش كولاژ و 'ساناز نظری' برای نمایش همه دزدها دزد هستند و 'سعیده حامد' برای نمایش روی پای سالمم تكیه كن، را به عنوان برترین های این بخش معرفی كردند.

همچنین هیات داوران دراین بخش جشنواره، از مهناز حسینی، فاطمه قاسمی، معصومه باقری و نازنین صادقی و ثریا شیرزادی نیز به صورت ویژه تقدیر كردند.

در بخش بهترین بازیگر مرد نیز 'پوریا رحیمی سام' به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب و 'سعید زندی'

'وحید محبوب' و 'حسین اصفهانی' نیز به ترتیب به عنوان برترین های این بخش از سوی هیات داوران انتخاب شدند.

هیات داوران همچنین از مصطفی بهشتی برای بازی در نمایش بخش شماره شش و انجمن منتقدان نیز از وحید محبوب بازیگر نمایش كولاژ گیلان به صورت ویژه تقدیر كردند.

در همین ارتباط هیات داوران از میثم شالویی در نمایش خواب آرام، فرهاد فتحی با بازیگری در نمایش بخش شماره شش و امین زارع برای نمایش دن كاملیو نیز به صورت ویژه تقدیر كرد.

در بخش نمایشنامه نویسی نیز رضا شاه بداغی نویسنده نمایش وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد به عنوان نفر اول، صحرا رمضانی نویسنده نمایش خون و ماتیك به عنوان دوم و ناتاشا محرم زاده نویسنده نمایش كولاژ و محمد كورش نیا نویسنده نمایش برادری نیز به صورت مشترك عنوان سوم این بخش را از آن خود كردند.

هیات داوران همچنین از سجاد انصاری نویسنده نمایشنامه یك خواب آرام و كانون منتقدان استان لرستان نیز از كورش نریمانی نویسنده نمایش دن كاملیو به صورت ویژه تقدیر كردند.

هیات داوران در بخش كارگردانی نیز 'مهدی محمدی' را برای نمایش وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد، 'پیمان كریمی' برای نمایش بخش شماره شش و 'محمدرضا درند وسعید زندی' را به صورت مشترك به عنوان برترین های این بخش انتخاب كردند.

هیات داوران همچنین در این بخش از كارگردانی نمایشنامه های برادری از محمد كورش نیا، خواب آرام از سجاد انصاری و حسین نادری و كانون منتقدان لرستان نیز از محمدرضا درند و سعید زندی به عنوان كارگردان های برتر تقدیر كردند.

داوری جشنواره تئاتر منطقه یك كشور را مسعود رایگان، فرهاد مهندس پور و نادر برهانی مرند بر عهده داشتند.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یك كشور با حضور 13 گروه نمایشی از هشت استان كشور، سوم تا ششم آبان ماه در خرم آباد برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.