یاسوج/

رشد حاشیه نشینی در یاسوج معضلات اجتماعی زیادی را به دنبال دارد

رئیس شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش بی رویه جمعیت و حاشیه نشینی در شهر یاسوج آسیبهای اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج علی جمادی  در نشست  شورای پیشگیری از جرم دادگستری استان افزود: در 10سال آینده با افزایش شهرنشینی روبه رو می شویم و براین اساس لازم است شهرداری، سازمان نظام مهندسی و دستگاههای اجرایی و انتظامی در ایجاد زیرساخت ها و انجام فعالیتهای خود به موضوع پیشگیری از جرم توجه ویژه کنند.
وی بیان کرد: فعالیتهایی که در زمینه پیشگیری از جرایم انجام می شود یک سرمایه گذاری برای آینده است که همه سازمانها باید در این خصوص تلاش کنند.
جمادی حاشیه نشینی و افزایش بیکاری را زمینه ساز جرم دانست و عنوان کرد: برگزاری کارگاههای آموزشی در دانشگاهها و آموزش و پرورش استان و ارائه برنامه های مختلف فرهنگی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تاثیرگذار است.
جمادی همچنین بیان داشت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از هفته آینده در ساختمانی مستقل و با تشکیلات سازمانی تعریف شده، شروع به فعالیت می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت "پیشگیری از جرم" بر سلامتی جامعه گفت: وزارت آموزش و پرورش نیز معاونت تربیت و سلامت را برای حفظ نوجوانان از آسیب ها و جرائم تشکیل داده است.
پرویز طاهری اظهار داشت: این معاونت آمادگی کامل را برای همکاری هرچه بیشتر با معاونت پیشگیری از جرم دادگستری دارد.
وی یادآور شد: هرچه دانش آموزان را نسبت به آسیبهای اجتماعی و تبعات مختلف آنها آگاهتر کنیم، آینده جامعه را بیشتر بیمه می کنیم.
معاونت پیشگیری از جرم نیروی انتظامی استان نیز گفت: حاشیه نشینی، فقر اقتصادی، مهاجرت های غیر قابل پیش بینی، ساخت و ساز غیر قانونی و تراکم جمعیتی از جمله زمینه های رشد جرایم را در استان فراهم می کنند.
سرهنگ حسینیان با ارائه راهکارهایی از شورای پیشگیری از جرم خواست تا با گردآوری اطلاعات کامل در زمینه جرم خیزبودن مناطق و دسته بندی جرائم، به واکاوی آسیب ها در استان بپردازد.
وی همچنین بیان داشت: عدم آگاهی مردم از قوانین و مقررات می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت مجرمین و بزهکاران شود./س

برچسب ها: رشد ، حاشیه ، نشینی ، معضلات ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.