برخي فعالان مدافع حقوق شهروندي در آمريکا معتقدند استفاده پليس اين کشور از هواپيماهاي شناسايي بدون سرنشين حريم خصوصي شهروندان اين کشور را نقض مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه خبري راشا تودي ،دولت فدرال آمريکا به پليس شهر سياتل مجوز استفاده از هواپيماهاي شناسايي بدون سرنشين را داده است.
دريور تيم ، از فعالان بنياد مرزهاي الکترونيک در آمريکا گفت نگراني از اين است که اين واحدها فقط براي اجراي قانون مورد استفاده قرار نگيرند.
وي در اين باره گفت :« مردم واقعا نگران اين هستند که حريم خصوصي آنها با اين هواپيماهاي بدون سرنشين نقض شود.
گفته مي شود اين هواپيماها دقيقا مشابه هواپيماهايي هستند که در خارج از آمريکا نيز به پرواز در مي آيند و تفاوت در اين است که اينها فقط کوچکترند عمر باطري آنها کوتاهتر است .
مشکل اين است که اين فناوري چنان با سرعت در حال توسعه است که به زودي قادر خواهند بود ساعت هاي طولاني در روز در آسمان بمانند و پليس از اين وضع به نفع خود استفاده خواهد کرد.
وقتي اين فناوري پيشرفت کند پليس از آنها براي جاسوسي و شناسايي استفاده خواهد کرد.
برخي واحدهاي پليس در سرتاسر کشور از هم اينک تمايل خود را براي استفاده از اين هواپيماهاي بدون سرنشين کوچک اعلام کرده اند.
مثلا يک مقام پليس در کاليفرنيا گفته است پليس مي خواهد از اين دستگاه براي شناسايي کساني که گياه ماري جوانا کشت مي دهند استفاده کند. بنابراين ، نگراني بجا درباره کاربردهاي اين هواپيماها وجود دارد.»

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار