بخشدار زرآباد از توابع شهرستان كنارك گفت: سالانه به طور متوسط 50 هزار تن موز مرغوب و لذیذ از باغات این بخش برداشت و به بازارهای مصرف داخل و خارج از كشور صادر می شود.

 ، به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، مجتبی شجاعی افزود: از سه هزار هكتار باغات موز سراسر كشور هزار و 320 هكتار آن در زرآباد وجود دارد كه از این تعداد هزار و 120 هكتار بارور و 200 هكتار غیربارور است.

وی اظهار داشت: در چهار فصل سال از هر هكتار باغ موز بخش زرآباد به طور متوسط 35 تن از این میوه برداشت می شود و سه نفر به طور مستقیم و 11 نفر به طور غیرمستقیم در هر هكتار موزستان فعالیت دارند.

وی افزود: استفاده از آب شیرین و منابع غنی موز تولیدی زرآباد را به یكی از لذیذترین و مرغوب ترین نوع آن در سراسر كشور تبدیل كرده است به طوری كه سالانه 40 درصد از موز تولیدی این بخش به كشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق و تركیه صادر می شود.بخشدار زرآباد گفت: موز تولیدی با برچسب این منطقه بسته بندی و به تهران و خارج از كشور ارسال می شود.

شجاعی اظهار داشت: اكنون موز در تهران كیلویی بین 35 تا 40 هزار ریال به فروش می رسد در حالی كه قیمت هر كیلو موز در زرآباد بین شش تا 9 هزار ریال است.وی گفت: بخش زرآباد قطب كشاورزی سیستان و بلوچستان به شمار می رود و دارای هفت هزار هكتار زمین باغی و زراعی است.او افزود: وجود آب شیرین، بیش از 700 حلقه چاه كشاورزی و اراضی باغی و زراعی بارور باعث شده كه سالانه شماری از كشاورزان استانهای یزد، كرمان، اصفهان، هرمزگان، تهران و خراسان جنوبی به بخش زرآباد سفر و زمین كشاورزی اجاره كنند.وی عمده محصولات باغی بخش زرآباد را هندوانه، انبه، چیكو، گواوا، گوجه فرنگی و آلوئه ورا عنوان كرد.

وی گفت: بخش زرآباد از توابع شهرستان كنارك سه هزار و 700 كیلومتر مربع وسعت دارد كه 70 درصد مردم این بخش كشاورز و نیمی از آنان موزكار هستند./س

برچسب ها: برداشت ، موز ، زرآباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.