31 ميليون تن ظرفيت توليد فولاد

وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: 31 ميليون تن ظرفيت نصب شده در حوزه توليد محصولات فولادي و همچنين 17 ميليون طرح در دست اجرا از کل 47 ميليون مجوز صادر شده داريم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مهدي غضنفري در مراسم افتتاح طرح هاي عمراني و صنعتي استان هرمزگان گفت: با بهره برداري از همه اين طرح ها و مجوزها، ظرفيت توليد مقاطع و محصولات فولادي در کشور به 78 ميليون تن در سال خواهد رسيد.

وي افزود: ظرفيت نصب شده توليد فولاد خام در کشور حدود 20 ميليون تن است اما با مجموعه از طرح هاي سرمايه گذاري، کشور ما مي تواند در کوتاه مدت از واردکننده شمش فولاد به صادرکننده اين محصول تبديل شود.

غضنفري اظهار داشت: در توليد فولاد و محصولات فولادي پنج مرحله توليد کنستانتره، گندوله سازي، آهن اسفنجي، توليد شمش و توليد محصولات فولادي طي مي شود.

وي گفت: اکنون ظرفيت نصب شده توليد کنستانتره در کشور 26 ميليون تن است و بخش هاي دولتي و خصوصي نيز حدود 37 و نيم ميليون تن طرح سرمايه گذاري در اين باره دارند.

غضنفري افزود: در گندله سازي، ظرفيت نصب شده در کشور 20 ميليون و 400 هزار تن است و 38 ميليون تن طرح را در دست اجرا داريم.

وي گفت: در آهن اسفنجي نيز ظرفيت کنوني نصب شده، 17 ميليون تن است و 42 ميليون تن طرح در دست اجرا قرار دارد.

وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون ظرفيت نصب شده توليد فولاد خام در کشور 20 ميليون تن و طرح هاي در دست اجرا در اين حوزه 35 ميليون تن است./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار