يکي از سران حزب آزادي و عدالت وابسته به جنبش اخوان المسلمين مصر تاکيد کرد اين جنبش نقض هويت اسلامي اين کشور را نمي پذيرد و بر لزوم آزادي مسجدالاقصي تاکيد دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، علي عبدالفاتح در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين، درباره اتهامات سلفي ها به جنبش اخوان المسلمين و پيام ايمن الظواهري تصريح کرد: بدون شک انقلاب مصر ناکام نبوده است و حاکميت نظاميان بر کشور پايان يافته است و نهادهاي مختلف نظارتي اکنون به وظيفه خود عمل مي کنند. پس از پايان استبداد نظاميان در مصر اکنون شاهد آشکار شدن پرونده هاي فساد مالي هستيم. پس از شصت سال اکنون يک رئيس جمهور غيرنظامي بر مصر حکومت مي کند.

عبدالفاتح افزود: ما هم بر هويت عربي و اسلامي مصر تاکيد داريم، اما شيوه نشان دادن اين هويت بين گروههاي مختلف متفاوت است. جنبش اخوان المسلمين با شيوه هاي جهادي و توسل به خشونت موافق نيست و بر اسلام ميانه رو تاکيد دارد. تلاش الظواهري براي تحريک افکار عمومي مصر باعث ادامه بي ثباتي در کشور مي شود. ما مانند ليبرالها نقض هويت اسلامي مصر را نمي پذيريم.

وي خاطر نشان کرد: محمد مرسي اکنون قوه مجريه و به طور موقت قوه مقننه مصر را در اختيار دارد تا اينکه حق قانونگذاري را به منتخبان مردم مصر واگذار کند. درباره مسئله فلسطين هم مرسي بر بازگشايي کامل گذرگاه رفح تاکيد دارد. سفر امير قطر به نوار غزه هم با همکاري مصر عملي شد. مرسي تاکنون از کلمه «اسرائيل» استفاده نکرده است و همواره اين رژيم را رژيم صهيونيستي مي خواند. آزادي مسجدالاقصي اولويت مهمي براي جنبش اخوان المسلمين و آرزوي اين جنبش است. صلاح ابواسماعيل يکي از سران سلفي ها که الظواهري از او سخن گفت، از الظواهري پيروي نمي کند. پيش نويس کنوني قانون اساسي هنوز نهايي نيست و گروههاي اسلام خواه از جمله سلفي ها نظر خود را درباره پيش نويس نهايي اعلام خواهند کرد.


برچسب ها: مسجد ، الاقصی ، مصر ، اخوان ، المسلمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار