استفاده رژيم صهيونستي از حريم هوايي عربستان در حمله به سودان

جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي براي حمله به مجتمع تسليحاتي يرموک در سودان از حريم هوايي عربستان سعودي در سواحل درياي سرخ عبور کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه با اشاره به اين مطلب افزود  بر کسي پوشيده نيست که جنگنده هاي اسرائيلي ، مجتمع صنايع نظامي يرموک را در جنوب خرطوم بمباران کردند.

کارشناسان و تحليلگران نظامي اسرائيلي نيز تأييد کردند جنگنده هاي اسرائيلي بر فراز سواحل عربستان سعودي در درياي سرخ پرواز کردند و به اين مجتمع يورش بردند .

احمد بلال عثمان وزير اطلاع رساني سودان اعلام کرد رژيم اسرائيل مجتمع يرموک را بمباران کرده و شواهدي نيز پيدا شده که بقاياي مواد منفجره ساخت اسرائيل از جمله آنهاست.

بلال گفت :«ما اکنون معتقديم اين حمله ظالمانه نيز کار اسرائيلي هاست. هدف اصلي آنها نيز ضربه زدن به قدرت  نظامي و جلوگيري از پيشرفت آن است ».

اين نخستين بار نيست که اسرائيل حريم هوايي کشورهاي عربي را نقض مي کند و آخرين بار هم نيست که جامعه بين المللي جنايات اسرائيل را عليه ملتهاي عربي ناديده مي گيرد .

جالب توجه آن است که اتحاديه عرب که همواره عليه ملت سوريه تحريک مي کند سکوت کرده است. گويا سودان عضو اين اتحاديه نيست.

اما سوريه اين حمله را نقض قوانين بين المللي و منشور سازمان ملل دانست که حاکميت کشورها را تضمين کرده است.

سوريه از شوراي امنيت خواست به درخواست دولت سودان براي محکوم کردن اين حمله ظالمانه پاسخ دهد .

حمله هوايي اسرائيل به مجتمع يرموک همچنين با تشديد حملات مکرر اسرائيلي ها به غزه همزمان بود و در راستاي تمايلات بنيامين نتانياهو نخست وزير و ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل صورت گرفت تا از حوادث امنيتي براي افزايش فرصتهاي انتخاباتي آنان در انتخابات زودهنگام بهره برداري شود.

آنها از چند دستگي کشورهاي عربي و سرگرمي آنها به توطئه عليه سوريه و حمايت از گروههاي تروريستي مسلح در سوريه بهره برداري مي کنند.
برخي از کشورهاي عربي به فشارهاي خود به تشکيلات خودگردان فلسطيني در کرانه باختري ادامه مي دهند تا
از درخواست خود که براي عضويت در سازمان ملل متحد منصرف شوند .
اين حال و روز اعراب است که عليه سوريه توطئه و در مقابل جنايات اشغالگران در فلسطين و سودان سکوت مي کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار