كره جنوبي نام جزاير مورد مناقشه با ژاپن را تغيير مي‌دهد

کره جنوبي روز يکشنبه اعلام کرد به منظور تاکيد دوباره بر مالکيت خود بر جزاير مورد مناقشه با ژاپن در پي تشديد اين مناقشه در تابستان امسال، نام قله هاي واقع در اين جزاير را بار ديگر نامگذاري خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزير اراضي کره جنوبي اعلام کرد  به منظور تاکيد بر شواهد تاريخي دال بر مالکيت کره جنوبي بر اين جزاير در طول قرنها، نام دو قله اصلي واقع در منطقه اي بين دو جزيره مورد مناقشه با ژاپن، تغيير خواهد يافت و بار ديگر نامگذاري خواهد شد.

مناقشه بر سر جزاير تحت کنترل سئول - که در کره جنوبي دوکدو و در ژاپن تاکشيما ناميده مي شوند- ماه اوت پس از سفر غيرمنتظره لي ميونگ باک، رئيس جمهور کره جنوبي به اين جزاير تشديد شد.

توکيو، سفر لي ميونگ باک به اين جزاير  را که براي نخستين بار توسط يک رئيس جمهور کره جنوبي انجام شده بود، عمدي و تحريک آميز توصيف کرد.

بر اساس بيانيه اي که وزارت اراضي کره جنوبي منتشر کرده است، نام يکي از دو قله مزبور از نام قديمي مربوط به دوران حکومت خاندان جوسوئن در سال هزار و سيصد و نود و دو، به « يوسان» تغيير خواهد يافت. اين خاندان از سال هزار و سيصد و نود و دو تا هزار و نهصد و ده بر کره حکومت کردند.

قله دوم به « دائه هان» که نام رسمي کره جنوبي به زبان کره اي است تغيير نام خواهد يافت. اين دو قله پيشتر تپه هاي شرقي و غربي ناميده مي شدند.

وزارت اراضي اعلام کرد :« هدف از اين اقدام، تاکيد قاطعانه بر حاکميت ارضي خود بر جزاير دوکدو است.»

بر اساس بيانيه اين وزارتخانه، از روز دوشنبه در کتب درسي، نقشه هاي رسمي و پايگاههاي اينترنتي اصلي کره جنوبي، از نام جديد اين دو قله استفاده خواهد شد.

 همچنين موضوع مالکيت بر اين جزاير، سئول را پس از آن وادار به انتقاد از گوگل کرد که اين موتور جستجوگر، نام جزاير مورد مناقشه سئول و توکيو را در نقشه هاي آنلاين خود تغيير داد.

گوگل به تازگي با به روز کردن نقشه هاي خود، نام جزاير دوکدو را به ليانکورت راکز تغيير داده است. نام جديد برگرفته از نام يک کشتي فرانسوي صيد نهنگ است که سال هزار و هشتصد و چهل و نه نزديک اين جزاير در آستانه غرق شدن بود.

وزارت خارجه کره جنوبي با غيرموجه خواندن اين اقدام، به گوگل به علت تغيير نام اين جزاير اعتراض کرد.

ژاپن علاوه بر مناقشه با کره جنوبي بر سر مالکيت جزاير دوکدو، هم اکنون با چين نيز بر سر مالکيت مجمع الجزاير ديگري در درياي چين شرقي درگير مناقشه است.

برچسب ها: کره ، جنوبی ، ژاپن ، جزایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار