ظرفیت ذخیره سازی گندم استان بیش از یک یمیلیون تن رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ مدیركل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: مراكز ذخیره سازی استاندارد گندم طی چند سال اخیر، رشد قابل توجهی در استان داشته بطوری كه اكنون این ظرفیت، یك میلیون و 134 هزارتن در سال است كه 257 هزار تن در بخش دولتی و877 هزارتن در بخش خصوصی می باشد.

'سیاوش حسین پور' افزود: سهم سیلوهای عمودی اعم از بتنی و فلزی نیز 444 هزار تن است و گلستان با هیچ گونه كمبودی در صنعت ذخیره سازی گندم و غلات مواجه نیست.

به گفته وی، با توسعه و ساخت فضاهای استاندارد و انبارهای مكانیزه نگهداری گندم ، شاهد ارتقای سطح كیفی مراكز خرید و نگهداری این محصول مهم و استراتژیك در استان گلستان در فصل خرید 91 شده ایم.

حسین پور ادامه داد: این مساله موجب شده كه عملیات تخلیه و بارگیری مكانیزه و امكان ذخیره سازی واریته های مختلف گندم بصورت جداگانه در مراكز ذخیره سازی در اقصی نقاط استان به وجود آید و به همین منظور، انگیزه كشاورزان برای كشت این محصول افزایش یابد.

وی گفت: سیستم جذب گرد و غبار و تهویه صنعتی جهت محافظت محیط زیست و انفجارهای احتمالی ، قابلیت ضد عفونی و تهویه ( هوادهی ) و دوران مكانیزه گندم ، سیستم توزین زمینی جهت كامیون و تریلی، رعایت مسایل ایمنی و تهویه لازم و تجهیزات استاندارد جهت اطفاء حریق در سیلو و محوطه اطراف آن از دیگر ویژگی هایی است كه در سیلوهای فلزی و بتنی استان برای نگهداری مطلوب و بهینه گندم فراهم شده است./س

برچسب ها: گلستان ، گندم ، سیلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.