تبریز/

تولید بیش از 20 درصد مقاطع فولادی کشور در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با دارا بودن بیش از 8300 واحد صنعتی و 400 واحد معدنی یکی از قطب های صنعتی و معدنی کشور به خصوص درزمینه صنایع سنگین و فولاد می باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، عظمایی با بیان اینکه در سالهای اخیردربخش فولاد به خصوص نورد گرم (تولید شمش ومقاطع )دراین استان، بالاترین سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام گردیده است، افزود:درحال حاضر استان آذربایجان شرقی پس از استانهای اصفهان و خوزستان به عنوان سومین تولید کننده محصولات فولادی کشور محسوب می گردد.

وی ادامه داد: فعال بودن بیش از 20 واحد فولادی در آذربایجان شرقی از مهم ترین پتانسیل های صنعتی در استان می باشد چرا که این استان تولید بیش از 20 درصد مقاطع فولادی ( نورد گرم) کشور و بیش از 13 درصد بلیت مورد نیازرا به خود اختصاص داده است و ازطرف دیگر نزدیکی به مبادی ورودی شمش فولادی و قراضه در امر صنعت فولاد دیگر پتانسیل مهم آذربایجان شرقی می باشد و این هر دو ، صنعت فولاد این استان را رونقی دو چندان داده است.

وی اظهار داشت: توسعه صنعت فولاد در آذربایجان شرقی علاوه برایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم، به ظرفیت سازی و بهره گیری از پتانسیل ها و ارتقاء مهارت نیروی کار منجر می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در برنامه چهارم توسعه رشد اقتصادی فولاد 6 در صد پیش بینی شده و خوشبختانه با رشد وشکوفایی صنعت کشور مصرف سرانه فولاد به 9 درصد افزایش یافته است . همچنین سرانه 162 کیلوگرم در سال 1383به 247 کیلو گرم در سال 1389 ارتقاء یافته و با توجه به رشد جمعیت امید می رود در سال 94 به 443 کیلوگرم بالغ گردد.

عظمایی در خصوص اشتغال ایجاد شده از قبل صنایع فولاد سازی در استان گفت: بیش از10 هزار نفر به طورمستقیم و غیر مستقیم در امر فولاد مشغول اشتغال بوده وپیش بینی می گردد این میزان در سال های آینده با سرمایه گذاری های کلان بخش خصوصی درصنعت فولاد افزایش قابل ملاحظه ای یابد./س

برچسب ها: تولید ، فولاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.