تاثیر امید بر موفقیت

امید باعث تمرکز همه توان فرد برای رسیدن به خواسته اش می شود.

دکتر فربد فدایی، مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  این کلام خداوند است که می فرماید مرا بخوانید تا خواسته های شما را اجابت کنم.

وی گفت: و در واقع کسی که دعا دارد از اجابت آن نا امید نمی شود و این عصاره آن چیزی است که در روانشناسی مثبت از آن صحبت می شود و در واقع ما مسلمانان گوهری را که نزد خود ما است از گمشدگان لب دریای روانشناسی غرب طلب می کنیم.

فدایی متذکر شد: البته ضروری است که خواسته انسان، خواسته ای خیر و در جهت منافع همه باشد و شخص نیز با عنایت خداوند و با آگاهی از توان خود برای رسیدن به آن بکوشد و در اینجاست که می تواند به رسیدن خواسته خود امیدوار باشد در غیر اینصورت خواسته ای که متضمن شر است و یا خواسته خوبی که فرد بی توجه به شرایط و امکانات خود و بدون تلاش بخواهد برآورده شود عملی نیست.

این متخصص روانپزشکی خاطر نشان کرد: با توجه به پیش زمینه هایی که گفته شد، شخصی که  خواسته ای شایسته دارد که در جهت هدفهای انسانی و الهی است برای رسیدن به آن نیز کوشش می کند و با امیدواری به کار خود ادامه می دهد و این امید باعث تمرکز همه توان فرد برای رسیدن به خواسته اش می شود و سبب تجهیز نیروهای خود آگاه و ناخودآگاه وی در این مسیر می شود که بالطبع باعث امکان موفقیت می شود.

فدایی در پایان عنوان کرد: به هر حال باید به خاطر داشت که موفقیت جز نتیجه عنایت خداوند نیست./ح
برچسب ها: امید ، موفقیت ، توکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.