در محضربزرگان/امام زمان نور خداوند هستند

در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی شود و در واقع راه میان‌بری است به سوی خوبی ها و درستی ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
استاد فاطمي نيا درباره امام زمان(عج) فرمودند:
«عالم جليل القدر شيعه محمدبن حسن حر عاملي(رض) در کتاب بسيار نفيس «اثبات الهداه» حديث مهمي در مورد امام زمان(عج) آورده است. حضرت امام صادق(ع) از اجداد طاهرينش از رسول خدا(ص) عدد ائمه را نقل مي کند تا مي رسد به نام مبارک امام زمان(عج) و مي فرمايد: و هو ظاهرهم و باطنهم، [يعني] اين وصي دوازدهم، ظاهر ائمه و باطن آنان مي باشد. يعني حضرت، جامع خصوصيات ظاهري و باطني امامان و مظهر همه کمالات آنان مي باشد. باطن معصومين، همان ولايت الهيه آنان مي باشد...
در زيارتنامه امام زمان(عج) مي خوانيم: السلام عليک يا نورا... الذي يهتدي به المهتدون. [يعني] سلام بر تو اي نور خداوند که به وسيله آن هدايت مي شوند راه يافتگان، فعل مضارع، دلالت بر تجدد و دوام دارد و ديگر اين که گاهي معناي شأني دارد و گاهي معناي فعلي. مراد از عبارت اين است که امام زمان(عج) که نور خدا هستند، هدايت بخشي حضرت دائمي است و مستمر، همه هدايت يافتگان، به هدايت و برکت نور آن حضرت هدايت مي شوند. الان هم انوار آن حضرت موجود است؛ هر کس گيرندگي داشته باشد از نور حضرت بهره مي برد.»
برگرفته از کتاب «نکته ها از گفته ها» - دفتر اول - ص ۱۲۷
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار