رویترز

ایران تحریم ها را با سیستم حمل و نقل نامرئی دور می زند

خبرگزاری رویترز در گزارشی ادعا کرد ایران با استفاده از یک سیستم حمل ونقل نامرئی، حساب های بانکی و کارگزاران چند جانبه با تحریم های غرب مقابله می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رویترز در این باره نوشت، با استفاده از مردان واسط سایه، حساب های بانکی چند جانبه و ناوگان حمل ونقل نامرئی، تجارت ذغال سنگ ایران علی رغم تحریم های آمریکا و اروپا کاملا افزایش یافته است.


براساس این گزارش، تحریم های آمریکا و اروپا علیه تهران در حالی روز به روز در حال افزایش است که ایران برای واردات کالاهایی از جمله مواد غذایی، مصرفی و مواد اولیه به سیستم حمل ونقل خود تکیه کرده است.


بسیاری از شرکت های کشتیرانی از ترس از دست دادن بازار آمریکا و اروپا از بازار ایران خارج شده اند.


با وجود این، منابع صنعتی می گویند که تولیدکنندگان در اوکراین ذغال سنگ و کک ایران که از مواد ضروری تولید فولاد است را تامین می کنند.


رویترز نوشت: در حالی که ذغال سنگ مستقیما به عنوان یک کالا تحت تحریم نیست اتحادیه اروپا فروش فولاد به ایران را هفته گذشته تحریم کرد و باعث شد که ایران برای رفع فولاد مورد نیاز خود تولید آن را افزایش دهد و بنابراین به زغال سنگ بیشتری احتیاج دارد.


یک منبع تجاری در انگلیس گفت: ایران یکی از کشورهای در حال رشد در تولید فولاد است اما برای تولید آن نیاز به مواد اولیه و مواد خام دارد. آنها نیاز به واردات بیشتری در زمینه ذغال سنگ و کک دارند.


براساس این گزارش، منابع مختلف معتقدند که تجارت ایران بسیار پیچیده است و از طریق چند کارگزاری چند منظوره و همچنین با استفاده از ارزهای مختلف از جمله روبل روسیه صورت می گیرد.

 

برچسب ها: تحریم ، دور زدن ، وبگردی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.