سومین شکست کره جنوبي در رقابت با «ایران فضایی»

وزارت علوم کره جنوبی که چندی پیش اعلام کرده بود این کشور برای سومین بار برای پرتاب یک ماهواره به فضا تلاش خواهد کرد، امروز خبر داده که پرتاب موشك ماهواره بر خود به فضا را به تاخير مي اندازد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جمهوری اسلامی ایران با پرتاب موفق چند ماهواره، توانسته قدرت علمی و اجرایی خود را در تسخیر فضا به جهانیان نشان دهد و این موضوع با شگفتی کشورهای مختلف همراه شده است چراکه فکر نمی کردند کشورمان بتواند به ایران راحتی، تحریم های سخت علمی را بشکند و امید و رصد و نوید را روانه فضا کند.

پس از این اقدام ایران، بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به فکر استقلال علمی خود در عرصه فضا افتاده و روند دستیابی به این علوم را تسریع کردند. به جز ایران، هم اکنون تنها سه کشور آسیایی چین، هند و ژاپن موفق شده اند ماهواره به فضا پرتاب کنند و آن را در مدار قرار دهند و کره جنوبی به عنوان یک کشور پیشرفته در تلاس است نام خود را بعد از ایران در این لیست ثبت کند.

وزارت علوم کره جنوبی که چندی پیش اعلام کرده بود این کشور برای سومین بار برای پرتاب یک ماهواره به فضا تلاش خواهد کرد، امروز خبر داده که پرتاب موشك ماهواره بر خود به فضا را به تاخير مي اندازد.

شناسايي يك نقص فني در آخرين لحظات پرتاب موشك حامل ماهواره به فضا باعث شد تا سازمان فضايي كره جنوبي براي سومين مرتبه پرتاب موشك ساخت خود را به زمان ديگري موكول كند. مهندسين و كارشناسان فني در آخرين لحظات پرتاب متوجه نشت گاز در بين دو سكوي پرتاب موشك مي شوند كه فورا دستور توقف پرتاب صادر مي شود.



كره جنوبي تاكنون موفق نشده است با موفقيت موشك هاي حامل ماهواره را به فضا پرتاب كند و در مدار زمين قرار دهد. در سال 2009 ميلادي در اولين اقدام موشك حامل ماهواره نتوانست ماهواره را به درستي در مدار زمين قرار دهد و در سال 2010 ميلادي دو دقيقه پس از پرتاب موشك به فضا ، موشك حامل ماهواره در آسمان منفجر شد.

این اقدام سئول در تلاش برای پیوستن به باشگاه انحصاری کشورهای آسیایی که قابلیت پرتاب ماهواره را به فضا دارند، انجام می شود. مرحله نخست ساخت این ماهواره توسط دانشمندان روسی و مرحله دوم ساخت آن توسط دانشمندان کره ای انجام شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار