لاریجانی در جمع خبرنگاران:

مسئولين از طرح اختلاف نظر در فضاي رسانه پرهيز كنند/ اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها امکان پذیر نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد کشمکش میان مسئولان درست نیست و این موضوع نه تنها برای سران قوا باید لحاظ شود، بلکه همه مسئولان نیز باید در شرایط با یک نگاه مثبت کارها را جلو ببرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مستقر در سالن نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از  نمایشگاه در جمع خبرنگاران درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: عدم دامن‌زدن به اختلافات در مطلب ایشان به طور مشخص معلوم بود.

* اختلاف نظر امري طبيعي است

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که اختلاف نظر امری طبیعی است و اشکالی ندارد اما ایجاد کشمکش درست نیست و این موضوع نه تنها باید برای سران قوا لحاظ شود، بلکه همه مسئولان نیز باید در شرایط با یک نگاه مثبت کارها را جلو ببرند و اختلاف نظرها میان خود را حل کنند.

وي ادامه داد: نباید اختلاف نظرها میان مسئولین اطلاع‌رسانی شود و این موضوع از سوی رسانه‌ها باید در نظر گرفته شود که خیلی از رسانه‌ها را در شرایطی قرار ندهند که اطلاعاتی از آنها بگیرند و جور دیگر انعکاس دهند.

 لاریجانی تصریح کرد: ارتباط روزانه و ساعتی با رسانه‌ها و حضورمان در نمایشگاه مطبوعات برای گفتن خسته نباشید به اصحاب رسانه به این موضوع یک رکن مهم در مردم‌سالاری به شمار می‌رود، این رکن را باید هر چه بیشتر تقویت کرد زیرا منجر به تقویت پایه‌های فکری و سیاسی می‌شود.

* پس از انقلاب گام‌هاي خوبي در عرصه اطلاع رساني برداشته شده است

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی گام‌های خوبی در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها برداشته شد و نمایشگاه فعلی نیز این موضوع را اثبات می‌کند که پیشرفت‌های خوبی وجود داشته است و این مسیر باید امتداد پیدا کند؛ البته یک کار خوبی که می‌شود اين که رسانه‌های استانی نیز باید تقویت شوند تا مسائل استانی با ملاک‌های خاص خودشان در درون خود استان حل شود.

لاریجانی اظهار داشت: در زمینه سایت‌های خبری پیشرفت‌های خوبی انجام شده و امیدواریم با توجه به گرانی کاغذ که فشار زیادی را به روزنامه‌ها وارد کرده است وزارت ارشاد در این زمینه اقدام مطلوبي انجام دهد و به رسانه‌های مکتوب کمک کند.

* طرح جامع رسانه‌ها حامي مطبوعات است

وي درباره برگزاری نشست‌های مختلف در حاشیه نمایشگاه مطبوعات گفت: من خیلی در جریان برگزاری این نشست‌ها نیستم اما مطالب برخی دوستان که در این نشست‌ها شرکت کردند را در سایت‌های خبری دیدم که خوب بود و این موضوع برای نمایشگاه فواید مثبتی به دنبال دارد.

رئيس قوه مقننه درباره حمایت مجلس از مطبوعات گفت: طرح جامع رسانه‌ها هم اکنون در کمیسیون فرهنگی مطرح است که به طور حتم اگر تصویب شود جنبه‌های مثبتی درپی خواهد داشت.

* مجلس، نظر مشورتي براي حل مشكلات ارز ارائه كرده است

لاریجانی در مورد مسائل اقتصادی و وضعیت نابسامانی ارز تصریح کرد: در مورد مسائل اقتصادی، مجلس نظر مشورتی خود را اعلام کرده است تا جلوی وضعیت نابسامانی ارز گرفته شود اما هدایت این موضوع با دولت است و در حال حاضر مشکل قانونی در این راستا وجود ندارد.

وی افزود: شاهد بودیم که مصوبه پرداخت ما‌به‌التفاوت به ذخیره ارزی دیروز از سوی شورای نگهبان تأیید شد که این موضوع سبب خواهد شد که مشخص شود منابع ارزی که به فروش می‌رسد کجا مصرف می‌شود.

* فعلا فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها اجرا نمي‌شود

لاريجاني تصريح كرد: طرح دیگري در کمیسیون مطرح است که قدم بعدی هدفمند‌کردن یارانه‌هاست که با توجه به شرایط کنونی امسال زمینه برای اجرای فاز دوم هدفمند‌کردن یارانه‌ها فراهم نیست و مردم آمادگی افزایش قیمت گاز و بنزین را ندارند، لذا گام بعدی باید زمانی برداشته شود که شرایط اقتصادی مطلوب باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: نوع سیاست گذاری در بودجه باید به نحوی برنامه ریزی شود که از مکانیزم‌های بخش خصوصی استفاده شود و ما بتوانیم با کمک این بخش به خصوص در بخش پروژه‌های عمرانی واردعمل شویم.

انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
دهیار دهستان کزور
۲۰:۴۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۱
سلام به بچه های باشگاه خبر نگاران

30سال اندی گذشته اما جاده خاکی که دهستان کزورمرکز روستاها است دهستان کزور استان سیستان بلوچستان شهرستان سرباز میباشد وداری 32 پارچه آبادی میباشد
شحصا" مدیر اداره کل راه شهر سازی ایرانشهر 65روز پیش گفت که هفته آینده شروع به کار میکنیم ومردم منطقه محروم منتظر جاده هستند مریض بد حال ما از این جاده خاکی جان خود را ازدست میدهند وزنان زیمان ما بااین جاده خاکی مادر با بچه جان خود را از دست داند
از شما تقاضا می شود مطلب را فردا شب ساعت 7بخوانید منتظر شما هستیم
سپاسگزار
دهیاری دهستان کزور







فردا شب منتظر شما هستیم
آخرین اخبار