بروز شیوه های جدید تقلب در انتخابات 2012 آمریکا

در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا شیوه های جدید تخلفات انتخاباتی بروز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ درشرایطی که فقط سه روز تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی مانده است دو نامزد این انتخابات آخرین تلاشهای خود را برای جلب آرادی مردم انجام می دهند. در این میان شاهد افزایش مرعوب کنندگان رای دهندگان هستیم. دو نامزد انتخابات نیز ستاد انتخاباتی طرف مقابل را متهم می کنند که هرکاری برای پیروزی در انتخابات انجام می دهد. بازار وعده های انتخاباتی نیز بسیار داغ است.

یک شهروند آمریکایی در این خصوص گفت: من فکر نمی کنم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به وعده های خودش عمل کرده باشد. وعده های او توخالی از آب درآمده است.در این میان می بینیم که ادعاهایی هم درباره تخلفات گسترده در آستانه برگزاری انتخابات مطرح شده است.

اریک مارشال از اعضای کمیته وکلای فعال در زمینه دفاع از حقوق مدنی در آمریکا در این باره گفت: از شیوه های کثیفی استفاده می شود تا افراد واجد شرایط رای دادن و افراد مسئول از شرکت در پای صندوقهای رای برای بیان مهمترین حق خود یعنی رای دادن صرفنظر کنند.

گروههایی در سراسر آمریکا فعال شده اند که می کوشند مردم را گمراه کنند یا مرعوب کنند یا به رای دهندگان فشار وارد کنند تا مطابق خواستشان رای بدهند. در فلوریدا نامه هایی برای مردم فرستاده شده که در آن به نادرستی گفته شده است شرکت در انتخابات ، اقدامی غیرقانونی است.

شهروندان آمریکایی می گویند وقتی چنین نامه هایی را دریافت می کنند نگران می شوند. عاملان پخش چنین نامه هایی معمولا گروههای آسیب پذیر جامعه از قبیل افراد پیر و دانشجویان و افرادی را هدف قرار می دهند که دسترسی محدودی به اطلاعات دارند. سیاهپوستان آمریکا نیز از جمله اهداف اصلی این اقدامات غیرقانونی هستند. برگه هایی تبلیغاتی در میان مردم آمریکا پخش می شود که روی آن نوشته شده است اگر عضوی از اعضای خانواده بنا به علتی مجرم شناخته شده باشد کل اعضای خانواده در انتخابات امسال حق رای نخواهند داشت! ترساندن سیاهپوستان برای خودداری از شرکت در انتخابات می تواند به ضرر اوباما تمام شود.

همه طرفهای مطرح در آمریکا قبول دارند که مرعوب ساختن رای دهندگان پدیده ای واقعی و نگران کننده در آمریکا است. نکته جالب توجه اینکه عده بسیار کمی از مردم آمریکا از این مسئله اطلاع دارند. علت این مسئله آن است که در بسیاری از موارد، قربانیان نمی دانند که فریب داده شده اند.اریک مارشال گفت: شیوه های فریب دادن مردم بسیار پیچیده است و نباید تصور کرد که از شیوه های بسیار ساده برای فریب دادن مردم استفاده می شود.

نگرانی دیگر در انتخابات امسال ، اعمال فشار کارفرمایان بر نیروهای کار خود است و اینکه آنها در روز انتخابات در ششم نوامبر (سه شنبه این هفته) به کدامیک از دو نامزد رای بدهند. شماری از کارفرمایان آمریکایی نامه هایی برای کارکنان خود نوشته اند و در آن گفته اند که نباید به اوباما رای بدهند!

اریک مارشال افزود: اینکه عده ای از کارفرمایان نامه هایی به کارکنان بنویسند و در آن تهدید کنند که اگر فلان نامزد در انتخابات به پیروزی برسد ، آنها کارشان را از دست خواهند داد، جرم است.
دموکراتها با صراحت بیشتری شکایتهای خود را درباره این تخلفات انتخاباتی مطرح کرده اند. جمهوری خواهان نیز می گویند با هواداران این حزب تماسهایی برقرار شده و از آنها خواسته شده است که تلفنی رای بدهند حال آنکه رای دادن تلفنی در آمریکا وجود ندارد.

اریک مارشال گفت: مهم نیست که این تخلفات انتخاباتی درباره کدامیک از دو حزب دموکرات یا جمهوری خواه آمریکا است. نکته اساسی این است که با این شیوه ها حق رای دادن از مردم آمریکا سلب شود.

تردیدی نیست که این شیوه های تخلفات انتخاباتی در آمریکا درجریان است اما شاید هرگز مشخص نشود که آیا این مسئله بر آرای فرد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر خواهد داشت یا خیر.
برچسب ها: انتخابات ، آمریکا ، تقلب ، شیوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار