تاکید رسانه های غربی به روند رو به رشد شاخص بورس تهران و افزایش سرمایه گذاری در ایران

برخی از سایت های خارجی از جمله یو تیوب، فاکس بیزینس و وال استریت ژورنال از روند رو به رشد بورس اوراق بهادار تهران و رکورد زنی آن خبر دادند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سایت یو تیوب با اشاره به روند رو به رشد بورس تهران اعلام کرد؛ سرمایه گذاران داخلی و خارجی با تحلیل اخبار اقتصادی ایران و جهان بورس تهران را فضایی امن برای دارایی خود می دانند و در آن سرمایه گذاری می کنند.

برخی از تحلیل گران دلیل رشد شاخص بورس تهران و افزایش سرمایه گذاری در ایران را افزایش قیمت دلار در این کشور می دانند.

آنها معتقد هستند که افزایش قیمت دلار در ایران منجر به افزایش درآمد و سود شرکت های صادر کننده می شود و آنها را به سرمایه گذاری در بورس تشویق می کند.

این در حالی است که کارشناسان عقیده دارند بهای بالای دلار تنها دلیل این رشد نیست و گویی تحریم های بین المللی علیه ایران نیز در رشد شاخص بورس تاثیر گذار بوده است.

کارشناس شبکه تلویزیونی فاکس بیزینس در مصاحبه با خبرنگار این شبکه اذعان کرد که بورس تهران طی 3 ماه گذشته، 28 درصد رشد داشته است.

این کارشناس بیان کرد: به نظر می رسد تحریم های غرب علیه ایران نتیجه معکوس داشته و موجب صعود بورس تهران و بهبود اقتصاد این کشور شده است.

وی در ادامه گفت: ما باید در نظر داشته باشیم بر خلاف تحریم هایی که قصد دارند رابطه تجاری ایران را با سایر کشور ها قطع کنند و آن را به کشوری منزوی تبدیل سازند اما ایران تمام تلاش خود را دارد تا به حیات اقتصادی خود ادامه دهد.

جمهوری اسلامی ایران با کشور های زیادی از جمله کشور های همسایه، عراق، بیروت، ترکیه و سایر کشور ها در ارتباط است و همین روابط نقش بسزایی در افزایش سرمایه گذاری در ایران و صعود شاخص کل بورس تهران داشته است.

برچسب ها: تهران ، بورس ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار