اصفهان/

ساخت ميداني در محور باستاني ميدان هاي نقش جهان و عتيق اصفهان

استاندار اصفهان: طرح هاي مطالعاتي ساخت يك ميدان زيبا ، بزرگ و با هويت ايراني - اسلامي در محور باستاني ميدان هاي نقش جهان و عتيق آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، عليرضا ذاكر اصفهاني با اشاره به نامگذاری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه تمدن سازی از سوی مقام معظم رهبری افزود: اكنون كه مسجد جامع عتيق اصفهان در اين دوره به ثبت جهاني رسيده است، به پاس گراميداشت اين تحول عظيم و در راستاي حفظ و صيانت از هويت تاريخ عزيز و اين دايره المعارف فرهنگ و هنر اسلامي، شايسته است در فاصله ي از هر دو ميدان، ميداني با هويت جمهوري اسلامي ايران احداث شود.

ذاكر اصفهاني اظهار داشت: طرح مطالعاتی براي ساخت اين میدان در میان محور باستانی میدان‌های نقش جهان و عتیق به سبک فرهنگ ایرانی- اسلامی به زودی آغاز خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه معماري و آثار تاريخي اصفهان صرف نظر از جنبه هاي زيبايي شناسي خود، يك نگاه فلسفي در قالب نمادها ايجاد كرده است ، ادامه داد: شايسته است اين ميدان نيز با به كارگيري همان نماد ها و استفاده از آخرين داده ها و امكانات معماري بومي طراحي شود.

استاندار اصفهان در ساخت اين ميدان استفاده از آخرين فناوری روز جهت مقاوم سازي در برابر زلزله و پدافند غير عامل را ضروري دانست.

گفتني است اين پيشنهاد استاندار در مراسم نكوداشت ثبت جهاني مسجد جامع عتيق اصفهان با موافقت

دكتر احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران همراه شد، وي از رئيس جمهور تقاضا كرد رهنمود هاي خود را در راستاي تحقق اين امر مهم ابلاغ نمايند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.