نورچشمي هاي سرمربيان فوتبال

هميشه در جمع شاگردان يک سرمربي، يک عده از بازيکنان هستند که گوش به فرمان سرمربي شان هستند و هميشه مثل کوه پشت آنها مي ايستند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در هر ورزشي از جمله فوتبال، سرمربيان به دنبال مهره هايي در تيم خود هستند که به عنوان نمايندگانشان در ميان ديگر بازيکنان حضور داشته باشند.

اين شاگردهاي خوب نه اينکه حالا جاسوسي کنند ولي به نوعي از ياغيگري ديگران جلوگيري مي کنند.

در همين فوتبال کشورمان بسياري از سرمربيان يک يا چند بازيکن نورچشمي يا قابل اطمينان دارند که به هر تيمي بروند آنها را نيز با خود مي برند.

به طور مثال امير قلعه نوعي چند بازيکن مورد علاقه دارد که در هنگام رفتن به هر تيمي آنها را نيز جذب مي کند.

چنين بازيکنان تاييد کننده اي در فوتبال خارج از کشور نيز وجود دارند به طور مثال رايان گيگز تاييد کننده ، شاگرد بسيار خوب و صبوري براي فرگوسن بوده است و در مقابل عصبانيت هاي فرگوسن نيز تحمل بالايي داشته است.

خاويار زانتي ديگر بازيکني است که از جمله بازيکنان آرام و بي حاشيه و مطيعي است که ارتباط خوبي با همه سرمربيان اينتر داشته است.

فيليپ لام با ارتباط خوبش با سرمربي تيم، توانست بازوبند کاپيتاني تيم را از آن خود کند.

در ميان گروه هاي بازيکني، بازيکنان تيم بارسلونا از جمله تاييد کننده ترين ها و آرام ترين بازيکنان هستند که با سر مربيان خود ارتباط خوبي دارند.

به هر حال آنچه مسلم است در هر تيمي وجود چند بازيکن تاييد کننده لازم است .

در اين صورت يک امنيت شغلي نسبي براي سرمربي بوجود مي آيد.

* نورچشمي ها در ايران

نمونه هاي زيادي از بازيکنان نيز در تيم هاي ايراني با سرمربيان ايراني نقش نورچشمي را دارند.

به طور مثال قلعه نوعي با بازيکناني مثل اکبرپور کار مي کند يا فيروز کريمي مهره هاي خاص خود را دارد يا هر سرمربي ديگر ايراني اصولا بازيکناني دارند که کار با آنها به مراتب آسان تر از کار با ديگران است.

اين بازيکنان براي چنين سرمربياني با تمام وجود مي جنگند.

در مواقع حساس شرايط سرمربي خود را درک مي کنند از مصاحبه هاي جنجالي و بيجا که شرايط را براي سرمربي سخت کند پرهيز مي کنند.

داستان نورچشمي هاي فوتبال داستاني است که شايد در مدارس هم ديده مي شد مثل همان ميز اولي هايي که شاگرد زرنگ کلاس بودند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار