سردار ظريف‌منش تأکيد کرد

نقش بسيار مهم پدافند در جنگ‌های نوین

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: دکترین نظامی ایران تنها در زمینه پدافند و مقابله با تهاجم دشمن برنامه‌ریزی شده است و در این راستا ارتقای آمادگی‌های دفاعی در زمینه پدافند جنگ‌های نوین امری ضروری و حیاتی است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نیوز؛ سردار حسین ظریف‌منش در آیین افتتاحیه پنجمین همایش سراسری پدافند جنگ‌های نوین با اشاره به جایگاه جنگ نوین در مقطع کنونی اظهار داشت: پس از وقوع جنگ دوم خلیج فارس، شاهد ظهور یک انقلاب در عرصه نظامی و جنگ‌ها بودیم که این انقلاب چهره جدیدی از جنگ های هوشمند و نوین را نمایان کرد.

وی افزود: ارتقای توان لجستیکی، سازماندهی، هماهنگی، استفاده از ابزار و سلاح و زمان، توان انتخاب دقیق هدف و ضربه هوشمندانه به دشمن را می‌توان از مهمترین ویژگی‌های این انقلاب در عرصه نظامی دانست.

ظريف‌منش خاطرنشان کرد: در مقابل، گسترش فرهنگ مقاومت، ایثار و ایستادگی در برابر استکبار باعث جلوگیری از تأثیر روانی ناشی از این قدرت عظیم و جلوگیری از تسلیم ملت‌های جهان در برابر خواسته‌های نا به حق استکبار جهانی شد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) تصريح کرد: امروز حتی کشورهای درجه 2 و سه به لحاظ نظامی نیز به دنبال کسب قدرت از طریق روی آوری به شیوه‌های جدید جنگ نوین هستند.

 وي با اشاره به دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی اسلام، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال تهاجم و استفاده از سلاح‌های نامتعارف و کشتار جمعی نیست.

ظريف‌منش ادامه داد: بر اساس این آموزه‌های دینی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تنها در زمینه پدافند و حفظ موقعیت سرزمینی خود و مقابله با تهاجم دشمن برنامه ریزی و تلاش می‌کنند که در این راستا کسب آمادگی دفاعی پدافند جنگ‌های نوین امری ضروری و حیاتی است و سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص لزوم آمادگی در پدافند ش. م.ر نیز مؤید همین موضوع است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به برخی الزامات در پدافند جنگ‌های نوین اظهار داشت: پالایش‌های علمی، کسب آمادگی‌های ذهنی و روحی، آمادگی تجهیزات و انجام پروژه‌های اندیشه‌ورزی و پژوهشی از الزامات کسب آمادگی در پدافند جنگ‌های نوین به شمار می‌رود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: پدافند ، جنگ نوین ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار