اردبیل /

فرصت ندادن به تفكر شیطانی ابوسفیانی ، مهمترین آموخته بشریت از قیام امام حسین (ع) است

امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان گفت : قیام امام حسین (ع) به بشریت آموخت كه به تفكر شیطانی ابوسفیانی در هیچ زمانی در جامعه مجال و فرصت ندهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی ، در مراسم پایانی دهمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل افزود : داشتن رهبریت صالح ، حرف اول و آخر سرور آزادگان و فلسفه قیام آن امام همام در كربلا است.

وی با اشاره به اینكه فقط گریستن و ماتم گرفتن بر حسین (ع) كافی نیست تصریح كرد كه دشمنان اسلام می خواهند كه مسلمانان فقط یك عاطفه و احساس 10 روزه به قیام عاشورا و شهادت حسین بن علی (ع) داشته باشند.

امام جمعه اردبیل گفت : سخنان امام حسین (ع) یك حرف شخصی نیست بلكه برگرفته از اصول آرمانی جامعه آرمانی اسلام است و به همین خاطر باید بگوییم اینكه تصور شود قیام حسین (ع) با دفن پیكر مباركش در سال 61 هجری قمری دفن شده است و شیعیان فقط به خاطر عواطف و احساسات برای او اشك می ریزند و عزاداری می كنند تفكری منحرف و خواست دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی تصریح كرد : بدترین خیانت به امام حسین (ع) آن هست كه افراد به انقلاب كربلا فقط نگاه احساسی داشته باشند و به تلاش برای زنده نگهداشتن آرمانها و فرهنگ عاشورا كه همان آزادگی و نپذیرفتن خودكامگی عده ای سلطه گر است توجهی نكنند.

او گفت: آنانی كه می گویند نظام دیپلماسی اجازه نمی دهد كه در بعضی موارد از اصول خودمان پیروی نمابیم باید بدانند كه سرور آزادگان ، هرقدر فشارها بر او و اهل بیتش بیشتر می شدند از اصول تنزل ننمود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در دنیای كنونی عده ای زورگو و سلطه گر ، نظام جهان را به ارباب و رعیت تقسیم كرده اند و می گویند عده ای اندك ارباب عده زیادی رعیت باشند و جمهوری اسلامی ایران اكنون به دلیل مخالفت با چنین تقسیم بندی از سوی استكبار جهانی مورد فشار و تحریم شدید قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی گفت: انقلاب ایران كه برگرفته از انقلاب كربلاست به ما آموخته است كه هرگز زیربار چنین زورگوییهایی نرویم.

وی یادآوری كرد كه خون حسین (ع) ابدیت یافته است و خونی نیست كه بتوان آن را زیر خاك دفن نمود و تا دنیا هست منشاء هدایت انسانها به سوی آزادگی خواهد بود./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.