معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بی‌نظیرترین موزه محرم در سطح کشور در اردبیل راه‌‌اندازی می‌شود که ساختمان آن هم اکنون در حال مرمت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مسعود علویان‌صدر در حاشیه دهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی افزود: با هدف نگهداری از آثار معنوی اردبیلی‌ها در ماه محرم به مانند طبل، شیپور و کتل، موزه محرم در اردبیل راه‌اندازی می‌‌شود تا این آثار ضمن بازسازی در این مکان نگهداری شود.

وی گفت: با ارتباط نزدیکی که با محلات ششگانه و هیئت امنا داشتیم در زمینه‌های مختلف به توافق رسیدیم به ویژه از آنها خواستیم علم‌ها، کتل‌ها و اشیای مورد استفاده در عزاداری‌ ماه محرم که قدمتی چندین هزار ساله دارد تحویل این مجموعه دهند تا ضمن مرمت از آنها نگهداری شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ما هم ضرورت ایجاد یک موزه در این حوزه را سال‌هاست که احساس می‌کنیم تا این مکان محلی باشد برای حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تا بتوانند از این فضای معنوی لذت ببرند.

علویان‌صدر گفت: در این ارتباط حسینیه دلجو یکی از زیباترین حسینیه‌های استان اردبیل در دست مرمت است و به زودی شاهد اتمام مرمت و افتتاح این موزه خواهیم بود تا آثار مرتبط با ماه محرم در آن نگهداری شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، راه ، اندازی ، موزه ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.