سردار نقدی در نشست خبري/1

امر به معروف و نهی از منکر تنها منوط به پوشش زن و مرد نیست/ آموزش و ترویج اقتصاد مقاومتی در دستور کار بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها منوط به پوشش زن و مرد نیست و باید در حیطه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امسال شاهد هستیم که روز بسیج با عاشورای حسینی عجین شده است که این موضوع به طور حتم، حال و هوای این هفته را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد کرد.

وی افزود: بسیج، تشکیلاتی همه جانبه است که از دل مردم، برای مردم و خدمتگزاری به آن‌ها در راستای پوشاندن خلأهایی که در کشور وجود دارد تشکیل شده است و در جبهه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، فعالیت‌های مختلفی را دارد.

نقدی تصریح کرد: بسیج در جبهه‌ فرهنگی با روایت واقعه عیدسعید غدیر در 100 شهر، برپايي اردوی راهیان نور و برگزاري جشنواره فیلم مقاومت، عملکرد موفقی را در این حوزه از خود به جای گذاشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در عرصه رزمی نیز بسیج توانسته است با سازمان‌دهی گردان‌های عاشورایی خود و انجام رزمایش گروه‌های واکنش سریع بیت‌المقدس در سراسر کشور، رویکرد مناسبی را در این حوزه صورت دهد.

نقدی خاطرنشان کرد: در زمینه جهاد سازندگی نیز بسیج توانسته است با اعزام 2 هزار نفر از جوانان به مناطق محروم کشور، بسیاری از مشکلات این مناطق را حل کند.

وی با اشاره به این‌که در عرصه علمی کشور نیز از 36 رتبه اول کنکور، 25 نفر متعلق به بسیج بوده‌اند، اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین توانسته است با ارائه برنامه‌ تربیتی و منسجم، نقش فعالی را در عرصه جامعه ارائه کند.

نقدی تصریح کرد: کارهایی که از سوی سازمان بسیج صورت می‌گیرد قابل اندازه‌گیری و یا داراي آمار مشخصی نیست، زیرا مجموعه افرادی که در بسیج فعالیت می‌کنند تنها هدفشان را تعالی ارزش‌ها قرار دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید تهرانی‌مقدم و آخرین شهدای بسیجی، شهید حامد بزی و شهید مصطفی آسوده تصریح کرد: این شهدا ثابت کردند که برخلاف تبلیغات دشمنان، هنوز در مسیر آرمان‌های امام(ره) و انقلاب گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به این‌که هفته بسیج امسال به دلیل تقارن با عاشورا زودتر آغاز شده است، اظهار داشت: برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین نیز زودتر آغاز خواهد شد، از این رو قبل از شروع ماه محرم، همایش طلاب و مبلغین اعزامی به سراسر کشور و دیدار هیئت رئیسه بسیج با مراجع و علمای عالی‌رتبه دینی صورت خواهد گرفت.

نقدی تصریح کرد: روز یکشنبه 23 آبان همایش مداحان، شعرای آیینی و روسای هیئت‌های مذهبی، افتتاح بیش از 2 هزار پایگاه جدید و هم‌چنین 327 سالن ورزشی در کل کشور با عنوان سالن‌های ورزشی صالحین حوزه مقاومت و 9 دی انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در روز چهارشنبه 24 آبان نیز همایش اصحاب رسانه از سوی سازمان بسیج برگزار خواهد شد.

نقدی تصریح کرد: در روز جمعه 26 آبان ماه، يک‌هزار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در سراسر کشور افتتاح می‌شود و این مراسم نیز به شکل نمادین در نماز جمعه تهران برگزار خواهد شد .

وی افزود: هم‌چنین در این روز انجمن شاعران و صندوق حمایت از ناشران دفاع مقدس، همراه با تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حضور بسیجیان در حرم ایشان صورت می‌گیرد.

نقدی اظهار داشت: در روز دوشنبه 29 آبان همایش ائمه جمعه، جماعات و هیئت امنای مساجد، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور برگزار می‌شود و نمایشگاهی نیز از عملکرد سازمان بسیج در این راستا افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مسنضعفین با اشاره به این که سه‌شنبه 30 آبان، نخستين روز از هفته بسیج است که با ماه محرم تقارن پیدا کرده است، گفت: اين روز به نام حضرت عبدالله‌بن‌الحسین الگوی شهادت بسیجی نام گذاری شده است، از این رو در این روز اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی ویژه نونهالان عاشورایی بسیج متشکل از حلقه‌های نونهالان و سایر هیئت‌های نونهالان، دیدار فرماندهان و مسئولان رده‌های سپاه و بسیج با ائمه محترم جمعه و تجدید میثاق با ولایت و افتتاح نمایشگاه فرهنگی، هنری بسیج انجام می‌شود.

وی افزود: در روز دوم از هفته بسیج که به نام حضرت قاسم‌بن‌الحسن الگوی نوجوانان بسیجی نام گذاری شده است، همایش بزرگ نوجوانان بسیجی و هیئت‌های مذهبی با عنوان همایش 13 ساله‌ها در یکی از اماکن مهم شهر برگزار خواهد شد و افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی و تجلیل از جهاد گران، کارآفرینان و نخبگان عرصه تولید ملی نیز صورت می‌گیرد.

نقدی اظهار داشت: در دوم آذر ماه که به نام روز حضرت علی‌اصغر، الگوی ایثار بسیجی نام گذاری شده است، اجتماع عظیم هیئت‌های پیشکسوتان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان با عنوان همایش پیشکسوتان عاشورایی در یکی از اماکن مهم شهر، همایش سران و معتمدین ایلات و طوایف استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، اردبیل، لرستان و کرمانشاه، مراسم ویژه عطرافشانی قبور مطهر شهدا و قرائت زیارت عاشورا و گرامی‌داشت روز بسیج دانشجویی برگزار می‌شود .

وی افزود: در روز 3 آذر که مصادف با 8 مهر است و به عنوان حضرت علی‌اکبر، الگوی جوانان منتظر بسیجی نام‌گذاری شده است، اجتماع بزرگ هیئت‌های جوانان بسیجی و هیئت‌های جوانان حضرت علی‌اکبر(ع) با موضوع همایش منتظران موعود در یکی از اماکن مهم شهر،‌ برگزاری دعای ندبه در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) تهران با پخش مستقیم از صدا و سیما در سراسر کشور و حضور سازمان‌یافته بسیجیان و هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر در میعادگاه نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان سپاه و بسیج قبل از خطبه‌ها در این روز صورت می‌گیرد.

نقدی اظهار داشت: هم‌چنین در روز 4 آذر که همزمان با تاسوعای حسینی است و به نام حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) الگوی بصیرت ولایی بسیجی نام گذاری شده است، اجتماع و عزاداری بزرگ هیئت‌های مذهبی عاشقان امام علی(ع) با حضور ورزشکاران و قهرمانان بسیجی در اماکن مهم شهر انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در روز یکشنبه 5 آذر که روز بسیج مستضعفین است و به نام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) الگوی شهادت‌طلبی بسیجی نام گذاری شده است، اجتماع بزرگ بسیجیان عاشورایی و هیئت‌های مذهبی در استان‌هایی چون اردبیل، زنجان و بم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: روز دوشنبه 6 آذر مصادف با 11 محرم به نام حضرت زینب(س) الگوی زنان بسیجی نام گذاری شده است و قرار است در این روز اجتماع بزرگان زنان عاشورایی و قرائت خطبه عقیله‌ی عترت، حضرت زینب(س) با عنوان همایش زینبیون متشکل از حلقه‌های بسیج زنان در یکی از اماکن مهم شهر، یادواره دانشجویی شهید ناهید فاتحی کرجو، برگزاری مسابقات قرآنی بسیج،‌ صبحگاه مشترک و پخش فیلم شهید فاتحی در مدارس کل کشور و افتتاح بیمارستان صحرایی در کرمانشاه برگزار شود.

نقدی با اشاره به همکاری سازمان بسیج مستضعفين و صدا و سیما در هفته بسیج گفت: قرار است در این هفته 4 تله فیلم، 4 فیلم مستند و 10 سرود جدید به همت بسیج صدا و سیما تولید شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که دهه اول محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: همایش‌های علمی در این راستا با عنوان امر به معروف و نهی از منکر در عرصه سیاست، تربیت و اقتصاد برگزار می‌شود، زیرا بسیج معتقد است که امر به معروف و نهی از منکر تنها منوط به پوشش زنان و مردان نمی‌شود بلکه باید در این راستا به صورت جدی وارد عمل شد.

وی تصریح کرد: دشمن امروز در راستای جنگ اقتصادی وارد عمل شده است، اما باید این موضوع را به خوبی درک کند که ملت ایران در برابر هیچ فشاری کوتاه نخواهد آمد؛ از این رو بسیج، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند و در راستای آموزش و ترویج اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج با کمک رسانه‌ها اقدامات مثمرثمری را انجام خواهد داد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: نقدی ، بسیج ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار