مظفر الوندي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

زمينه استفاده از آموزش زندانيان بايد در جامعه فراهم شود

مشاور وزير و مدير كل دفتر وزارت دادگستري گفت: نهادهاي مختلف در كشور و همچنين افكار عمومي جامعه بايد براي زندانيان زمينه استفاده از آموزش‌هاي فراگرفته در زندان را فراهم كنند.

مظفر الوندي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره آموزش در زندان اظهار داشت: آموزش در زندان اصل است و سابقه ديرينه دارد. زندانيان در زندان در معرض خوب‌آموزي و بدآموزي قرار دارند.

مشاور وزير و مدير كل دفتر وزارت دادگستري تصريح كرد: اگر شرايط لازم براي زندانيان مهيا شود آنها تمايل دارند كه آموزش‌هاي كاربردي و مناسب دريافت كنند.

وي افزود: اكنون در زندان‌هاي كشور بيش از 30 نوع آموزش فني و حرفه‌اي ارائه مي‌شود و حتي زندانيان مي‌توانند آموزش‌هاي دانشگاهي را دريافت  و يا در آزمون‌هاي ورودي دانشگاه‌ها شركت كنند.

مدير كل سابق زندان‌هاي استان گيلان گفت: در شرايط فعلي در برخي از زندان‌هاي بزرگ كشور امكانات آموزشي كه در اختيار زندانيان قرار دارد حتي افراد عادي در خارج از زندان از آن برخوردار نيستند.

الوندي با تاكيد بر زمان آزادي زندانيان ادامه داد: زندانيان و مسئولان زندان نگران زمان پس از آزادي و بازگشت آنها به جامعه هستند كه چگونه جامعه مي‌تواند بستر بكارگيري از مهارت‌هاي كسب شده اين افراد را فراهم كند.

مشاور وزير و مدير كل دفتر وزارت دادگستري خاطرنشان كرد: نهادهاي مختلف در كشور و همچنين افكار عمومي جامعه بايد براي زندانيان زمينه استفاده از آموزش‌هاي فراگرفته در زندان را به وجود آورند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: زندان ، آموزش ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار