زنان چاق بيشتر به آرتريت روماتوئيد مبتلا مي‌شوند

نتايج يك تحقيق نشان داد، داشتن اضافه وزن در زنان با افزايش خطر ابتلا به بيماري مزمن آرتريت روماتوئيد همراه است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه ساينس ديلي، محققان دانشگاه بريگهام و بيمارستان زنان به دنبال درك ارتباط بين اضافه وزن و بروز بيماري آرتريت روماتوئيد با بررسي 121 هزار و 700  زن در سنين 30 تا 55 سالگي و همچنين 116 هزار و 608  زن 25 تا 42 ساله و مشاهده شاخص توده بدن (BMI)‌ آنها دريافتند اضافه وزن به عنوان يك مشكل عمده سلامتي در جهان ميزان بروز بيماري آرتريت روماتوئيد را افزايش مي‌دهد.

نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است، افزايش خطر ابتلا به اين بيماري در مطالعه مورد نظر با ارزيابي BMI‌، سبك زندگي و شناسايي افراد مبتلا به آرتريت روماتوئيد براساس بافت هم‌بند و بررسي پرونده‌هاي پزشكي گروه مورد مطالعه مشخص شده است و عواملي مانند سن، مصرف الكل و دخانيات، تغذيه با شيرمادر، مصرف قرص‌هاي ضدبارداري و غيره نيز در نظر گرفته شده‌اند.

به گفته محققان، آرتريت روماتوئيد، يك بيماري مزمن است كه باعث درد، سفتي، تورم، محدوديت حركت و از دست دادن عملكردهاي چندين مفصل مي‌شود كه اگرچه مفاصل اصلي تحت تأثير اين بيماري قرار مي‌گيرند اما التهاب مي‌تواند در اندام‌هاي ديگر توسعه يابد.

گفتني است: حدود 3/1 ميليون آمريكايي به بيماري آرتريت روماتوئيد مبتلا هستند و ميزان ابتلا به اين بيماري به طور معمول در زنان 2 برابر مردان است./ح
برچسب ها: آرتریت ، روماتوئید ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.