تبریز/

ارسال بیش از ۵میلیون تن مصالح ساختمانی به مناطق زلزله زده ارسباران

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیش از 5میلیون تن انواع مصالح ساختمانی به مناطق زلزله زده این استان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی امروز در همایش بزرگ روحانیان آذربایجان شرقی افزود: از مجموع 18هزار و 500 واحد مسکونی تخریب شده بر اثر زلزله، 9هزار و 500 واحد مربوط به ساکنان دایم مناطق زلزله زده در روستاهاست.

وی با اشاره به ارسال این مصالح از شهرستان های خوی، مشکین شهر، کاشان و اصفهان ادامه داد: یک هزار و 200 دستگاه کمپرسی تحت اختیار دستگاه های مختلف اجرایی در منطقه تلاش کردند تا آواربرداری ها در سریع ترین زمان ممکن انجام شده و زلزله زده ها اسکان اضطراری یابند.

بیگی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 14استان در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی فعال هستند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود مشکلات اجتماعی، بازسازی ها و سایر مراحل بموقع و به صورت مناسب انجام و در مرحله اسکان ثابت نیز به خوبی عمل شده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سفر خودشان به مناطق زلزله زده در خصوص اسکان اضطراری و امداد و نجات ابراز رضایت کردند.

بیگی گفت: حضور رییس جمهوری در مناطق زلزله زده نیز تکالیفی را متوجه مسوولان کرد که تبدیل اسکان اضطراری و موقت به اسکان ثابت مهمترین آن بود و این کار هم به خوبی پیش رفت و هم اینک به مرحله تحویل واحدهای مسکونی رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه وسعت مناطق زلزله زده در مقایسه با مساحت برخی کشورها بزرگتر است گفت: با این وجود، اقدام های انجام شده سریع و قابل توجه بوده و دارای رکورد است. /س

برچسب ها: ارسال ، مصالح ، ساختمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.