درگيري تظاهرکنندگان اروپايي با پليس

تظاهرکنندگان ضد برنامه هاي رياضتي در اروپا با پليس درگير شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه بي اف ام تي وي ؛ در اسپانيا ، پرتغال و ايتاليا برخوردهايي ميان تظاهرکنندگان و پليس روي داد.

در ايتاليا هزاران نفر در اعتصابي چهار ساعته به خيابان ها ريختند و در روز اروپايي مخالفت با برنامه هاي رياضتي شرکت کردند.

يک مرد ايتاليايي مي گويد : به نام برنامه هاي رياضتي به حقوق اساسي حمله مي شود همچون حقوق آموزش و کار. به همين علت در اعتصاب سراسري امروز ما مخالفت قاطع خود را با اين برنامه ها اعلام مي کنيم.

يک زن بازنشسته نيز گفت : دليل من براي شرکت در تظاهرات افزايش حقوق بازنشستگي است ، حقوق کنوني ما کفاف هزينه هاي ماهانه را نمي دهد. حقوق من ششصد و پنجاه يوروست اما با پرداخت ماليات چهارصد يورو بيشتر برايم باقي نمي ماند.

در تورن در برخورد تظاهرکنندگان با پليس يکي از نيروهاي انتظامي به شدت مصدوم شد. در ميلان نيز پنج نفر به صورت سطحي زخمي شدند. در مرکز مادريد پليس ضد شورش با باتوم و شليک گلوله هاي پلاستيکي سعي کرد تظاهرکنندگان را پراکنده کند.

بسياري از فروشندگان نيز ترجيح دادند در اعتراض به وضع موجود کرکره ها را پايين بکشند.در ليسبون تظاهرکنندگان با تجمع در برابر پارلمان کيسه هاي پلاستيکي روي سر خود کشيدند تا نشان دهنده برنامه هاي رياضتي آنها را خفه مي کند. آنها فرياد زدند رياضت اقتصادي شرافت آنها را خدشه دار مي کند.در بلژيک نيز اعتصاب باعث تاخير در خطوط ريلي شد.
برچسب ها: ریاضت ، اروپا ، پلیس ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار