طي بيانيه‌اي از سوي دانشجويان بسيجي دانشگاه تبريز صورت گرفت

سكوت مدعيان حقوق بشر در برابر جنايات اسرائيل نشانه چيست؟

دانشجويان بسیجي دانشگاه‌های تبریز طي بيانيه‌اي جنايات اسرائيل درباره مردم مظلوم غزه محكوم كرده و سكوت مجامع بين‌المللي در جنايات اسرائيل زير سوال بردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي دانشگاه تبريز پيرامون مسائل غزه بيانيه‌اي را منتشر كردند.

متن اين بيانيه به شرح زير است:

در این بیانیه آمده است: در روزهای گذشته شاهد دور جدید حملات رژیم غاصب صهیونیستی به منطقه غزه و فشار همه‌جانبه نظامی بر جریان مقاومت و جنبش حماس هستیم.

مشخص است که این رژیم سفاک نژاد پرست، این‌بار نیز نخواهد توانست با کشتار وحشیانه مسلمانان بی‌گناه غزه به اهداف خود برسد اما پیرامون این واقعه نکات زیر قابل ذکر است :

1.تحلیل این مسئله بدون در نظر گرفتن وضعیت جدید منطقه و شکل‌گیری بیداری اسلامی در بین ملت‌های مسلمان، راه به جایی نخواهد برد.

 آن‌چه مسلم است موازنه مطلوب اسرائیل که در منطقه پیرامون این رژیم غاصب شکل گرفته بود با انقلاب مردمی مصر به شدت به نفع جریان مقاومت تغییر یافت، بنابراین هرگونه اقدام این رژیم را باید اقدامی منفعلانه و تدافعی نسبت به این تغییر موازنه استراتژیک منطقه ارزیابی كرد.

2.امروز پس از پیروزی جریان مقاومت در جنگ های 33 روزه و 22 روزه و شکسته‌شدن قدرت پوشالی اسرائیل، بر همه جهانیان مشخص است که مقاومت اسلامی یک جریان مقتدر در منطقه است.
عملیات پهباد ایرانی حزب ا... و توان موشکی حماس در روزهای اخیر نشان‌دهنده این امر است که اسرائیل توان تحمیل اراده نظامی خود بر جریان مقاومت را ندارد.

ساقط کردن جنگنده F16 و پهباد اسرائیل و موشک باران اراضی اشغالی فلسطین و اصابت موشک‌های حماس به تل آویو از حکایت از آمادگی کامل برای دفع تهاجم دارد.

3.موضع انفعالی سران رژیم صهیونیستی مبنی بر آتش بس و اینکه در صورت توقف حملات موشکی حماس، این رژیم نیز حملات خود را متوقف خواهد كرد، نشان از غافلگیری سران ترسوی اسراییل دارد.

جالب آنکه رژیمی که توان تحمل حملات موشکی حماس را ندارد، هر از چندگاهی نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران را تهدید به حمله نظامی مي‌كند.

4.بازی‌های رسانه‌ای ترکیه بر ضد اسرائیل در سال های گذشته، امری واضح و مشخص است.

دولت اردوغان که همزمان با جهت‌گیری‌های تبلیغاتی علیه اسراییل، مبادلات اقتصادی و سیاسی و نظامی خود را با این رژیم افزایش می‌دهد، در جریان سوریه نقشی همسو با غرب و اسرائیل و در جهت تضعیف مقاومت ایفا كرده است، بنابراین بدیهی است که هرگونه پروپاگاندای تبلیغاتی دولت ترکیه امری تبلیغاتی و رسانه ای جهت انحراف افکار عمومی جهان اسلام و قهرمان سازی ترکیه است.

5.مساله غزه در طول سال‌های گذشته و بخصوص بعد از محاصره همه جانبه به وسیله صهیونیست‌ها، تابلویی برای دورویی و جانبداری حقوق بشر غربی بوده است.

مجامع بین‌المللی که برای کوچکترین اقدام علیه منافع غرب اقدام به موضع‌گیری و صدور حکم می‌كنند، همواره در مقابل جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی سکوت كرده‌اند.

آیا زمان آن نرسیده است که مدعیان و طرفداران حقوق بشر جهانی با چشم انصاف به قضایای فلسطین بنگرند تا حقایق برایشان آشکار گردد؟

در آخر ما دانشجویان دانشگاه‌های تبریز خطاب به رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می‌داریم با برافروختن آتش جنگ، در واقع با سرعت بیشتری به سمت نابودی خود حرکت می‌كنيد و طبق سخنان سید حسن نصرا... پاسخی قاطع و دندان شکن توسط جریان مقاومت دریافت خواهد کرد.

همچنین ضمن حمایت و پشتیبانی همه جانبه از مسلمانان مظلوم فلسطین اعلام می‌داریم که با استعانت به آیه شریفه " فاستقم کما امرت " مقاومت و پایداری خود در راه خدا و مقابله با جهان استکبار را با تمام توان ادامه دهند، چراکه بر اساس وعده های تخلف ناپذیر خداوند متعال و بر اساس بیانات ولی امر مسلمین جهان " آینده از آن امت اسلام است".

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار