احمدي‌نژاد در ديدار فرستاده ويژه رئيس‌جمهور غنا تاکيد کرد

لزوم ايجاد ساختارهاي لازم براي تحقق اهداف جنبش عدم تعهد

رئيس‌جمهور مشاركت همگاني همه ملت‌ها در راستاي برقراري نظم عادلانه در جهان را حائز اهميت دانست و بر لزوم ايجاد سازوكار و ساختاري كه بتواند فرصت بروز و كارآيي براي انديشه‌ها و اهداف جنبش عدم تعهد را برقرار كند، تاكيد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (يكشنبه) در ديدار «چيكاتا» فرستاده ويژه رئيس جمهور غنا با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران و غنا در يك جبهه قرار داشته و هر دو خواستار پيشرفت، عدالت، دوستي، صلح و رفاه براي همگان بوده و هرگز به دنبال تجاوز به سايرين نبوده‌اند، گفت: امروز دو كشور از نظم يكسويه و ناعادلانه موجود در جهان ناراحت بوده و معتقديم نظم عادلانه تنها با مشاركت همه ملت ها در مديريت جهان، محقق خواهد شد.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه اهداف جنبش عدم تعهد، اهدافي انساني و بسيار خوب بوده اما تاکنون سازوكار و ساختاري مناسب براي عملياتي شدن آنها وجود ندارد، افزود: غنا به عنوان يكي از بنيانگذاران اصلي اين جنبش مي تواند نقش بسزايي در ايجاد سازوكارهاي لازم براي جنبش عدم تعهد ايفا كند.

وي همچنين با اشاره به روابط رو به گسترش جمهوري اسلامي ايران و غنا تصريح كرد: برگزاري كميسيون مشترك اقتصادي ميان دو كشور، فرصت بسيار مناسبي براي ارتقا و توسعه سطح همكاري‌ها و روابط تهران – آركا است.

احمدي‌نژاد افزود: بايد براي گسترش همكاري‌ها در چارچوب «نم» نيز كميسيون مشتركي بين دو كشور ايجاد شود.

"چيكاتا" مشاور امنيتي و راهبردي رئيس جمهور غنا نيز در اين ديدار با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران ظرفيت هايي كافي براي هدايت جنبش عدم تعهد را در اختيار دارد، گفت: امروز كشورهاي غربي در برابر كشورهاي مستقل و عضو جنبش عدم تعهد بويژه ايران در حال توطئه هستند كه بايد با ايجاد يك مكانيزم مناسب در جهت گسترش روابط در برابر آنها ايستادگي كرد.

وي همچنين با اشاره به روابط ايران و غنا و برگزاري كميسيون مشترك همكاري ميان دو كشور در سال آينده، بر ضرورت و گسترش روابط جمهوري اسلامي ايران و غنا تاكيد كرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار