مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران:

نخستین فاز نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور بهمن ماه سنکرون می شود

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از سنکرون نخستین فاز نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه به ظرفیت 250 مگاوات در بهمن ماه امسال خبر داد .

مجید صالحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : تعداد زیادی  واحد نیروگاهی قبل از پیک برق سال آینده و تابستان 92 وارد شبکه می شوند که امنیت شبکه برق کشور را افزایش می دهد .

وی  با بیان اینکه سال آینده مشکلی برای تامین برق نخواهیم داشت افزود : یک واحد نیروگاه شیروان ، دو واحد بخش بخار آبادان ، یک واحد نیروگاهی در ایرانشهر ، یک واحد گازی در گنو هرمزگان ، دو واحد گازی شیرکوه یزد قبل از پیک مصرف و تابستان 92 وارد شبکه می شوند .

صالحی اظهار داشت : فاز اول نیروگاه 1000 مگاواتی تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه  به ظرفیت 250 مگاوات تا 22 بهمن امسال وارد مدار می شود .

وی در رابطه با راندمان نیروگاه ها تصریح کرد : راندمان نیروگاه های کشور تا 5 سال پیش 35 درصد بوده که اکنون این رقم به بیش از 39 درصد رسیده است .

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران عنوان داشت : تبدیل نیروگاه های گازی به  سیکل ترکیبی تاثیر به سزایی در افزایش راندمان نیروگاه ها دارد .

وی خاطرنشان کرد : راندمان نیروگاه های گازی در حدود 34 درصد است که با اجرای بخش بخار آنها و تبدیل به سیکل ترکیبی به 50 درصد می رسد ./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.