ابر بي ثباتي بر فراز اقتصاد آمريکا

مدیر اجرایی شرکت بزرگ آمریکایی هانیول، اعلام کرد؛ با نزدیک شدن اقتصاد در حال رکود آمریکا به موعد اجرای ساز و کار "پرتگاه مالی"، ابر بی ثباتی بر این کشور سایه افکنده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کوت که به همراه شماری از کارشناسان و مدیران اقتصادی در برنامه شبکه تلویزیونی ان بی سی شرکت کرده بود، با اشاره به نمایندگان کنگره و مسئله پرتگاه مالی، گفت: در حال حاضر، من هیچ امیدی به بهبود اوضاع ندارم. در واقع معتقدم بی ثباتی گسترده ای بر کل اقتصاد کشور سایه افکنده است، چرا که ما مطمئن نیستیم آنها دیگر قادر به کنترل اوضاع باشند.
پرتگاه مالی ساز و کاری است که به موجب آن، اگر کنگره آمریکا و کاخ سفید نتوانند تا پایان سال 2012 ،در خصوص چگونگی کاهش کسری بودجه عمومی کشور و تقویت آن به توافق برسند، به طور خودکار، روند کاهش های بودجه ای و حذف تخفیف های مالیاتی به اجرا گذاشته می شود .
مسئله این است که آیا دموکراتها و جمهوریخواهان در کنگره می توانند بر سر تعیین مالیات افرادی که درآمد زیادی دارند، به توافق برسند یا خیر؟
 باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مایل است تا میزان مالیات این گروه را افزایش دهد و معتقد است که آنها باید سهم عادلانه ای از مالیات بپردازند، در حالی که جمهوریخواهان معتقدند ثروتمندان نیروی محرک اقتصاد کشورند و وضع مالیات برای آنها، به اقتصاد آمریکا که برای بهبود خود دست و پنجه نرم می کند، ضرر خواهد زد.
اوباما همچنين، هفته پیش در سخنرانی هفتگی خود 2 احتمال را مطرح کرد: احتمال نخست، اجازه دادن برای افزایش خودکار مالیاتهای همه اقشار جامعه است و احتمال دوم این است که جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، با تصویب قانونی را که در سنا تصویب شده است، موافقت کنند؛ قانونی که مانع اعمال مالیات بر 250 هزار دلار از درآمد همه شهروندان می شود.
از آنجا که اوباما افرادی را که بالای 250 هزار دلار در سال درآمد دارند، ثروتمند توصیف کرده بود، این رقم به عنوان حدی برای تعیین مالیات تعیین شد.
اما منتقدان معتقدند؛ این درآمد در شهرهای گرانقیمتی مانند واشنگتن، چندان زیاد نیست.
ال شارپتون، مجری برنامه شبکه ان بی سی گفت: اکنون این سوال مطرح است که چه بر سر درآمدهای مالیاتی می آید.
وی، معتقد است؛ اوباما بر قول خود برای افزایش مالیات ثروتمندان پایبند خواهد ماند و سپس به مسائل مطرح دیگر از جمله معضل بیکاری رسیدگی خواهد کرد.
کارلی فیورینا، مدیر اجرایی سابق شرکت هیولت پاکارد، نیز گفت: آمریکا باید برای تسهیل قانون مالیاتی، شکافهای مالیاتی را هم برطرف کند.
وی تسهیل قانون مالیاتی را برای احیای بنگاههای اقتصادی کوچک در کشور ضروری دانست و تصریح کرد: ما باید بررسی کنیم، بودجه دولتی باید در چه بخشهایی کاهش یابد. این بخشی از مشکل مالی ما است.
کارشناسان اقتصادی امیدوارند؛ در صورت توافق کاخ سفید و کنگره بر سر بودجه عمومی کشور، رشد اقتصادی کشور بار دیگر روند صعودی یابد.
برچسب ها: بی ثباتی ، پرتگاه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار