ثابتی در انتقاد از طرح قانون اصلاح انتخابات مطرح کرد

آزادي در کانديداتوري نبايد به حاشيه برده شود

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس با بيان اينکه یکی از اصول مردم سالاری اين است که افراد با صلاحیت حداقلی مي‌توانند کاندیدا شوند، گفت: در طرح جديد قانون انتخابات شرايطي تعبيه شده که خارج از عرف کانديداتوري است و اين مسأله آزادي در انتخابات را به حاشيه مي‌برد.

مجتبی ثابتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مباحث مطرح شده در رابطه با قانون انتخابات اظهار داشت: بحث انتخابات در اصول متعدد قانون اساسی مطرح شده که اجرا و تبعیت از آن براي همه لازم است. چرا که در اين صورت اصول مردم سالاری در فضاي رقابتی حاکم مي‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از هفت رکن مردم سالاری آزادی انتخابات است گفت: یکی از اصول مردم سالاری این است که هر کسی صلاحیت حداقلی داشته باشد می‌تواند رای دهد و کاندیدا شود.

ثابتی با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات  ریاست جمهوری تصریح کرد: متاسفانه در این رابطه یک شرایطی را تعبیه کردند که خارج از عرف و منطق کاندیداتوری است و به نظر بنده این موضوع آزادی در انتخابات را به حاشیه می‌برد.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه در انتخابات همه افراد و احزابی که دارای صلاحیت‌های لازم هستند حق دارند که برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کنند، خاطر نشان کرد: مشی نظام اسلامی بر جذب حداکثری  استوار است و در بحث انتخابات باید حداکثر احزاب و افراد وارد فاز رقابتی برای انتخابات شده تا برداشت‌های سوئی از این موضوع نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاندیدا ، آزادی ، عرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار