گیلان/

انتشار هفتمين جلد از ميراث معماری روستايی گيلان

هفتمین جلد از مجموعه 9 جلدی میراث روستایی استان گیلان با هدف مستند‌سازی و ماندگاری دانش طراحی و ساخت مجموعه‌‌های مسکونی حوزه‌های فرهنگی و معماری روستاهای اصیل گیلان منتشر شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، دراین کتاب که با همکاری پژوهشکده‌ی تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی دانشگاه تهران ، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستی و گردشگری تهیه شده است ، ویژگی های معماری ، نحوه ساخت ، مصالح به کار گرفته شده و نقشه ساختمان خانه‌ حاجت‌پور یکی از خانه های روستای کوهستانی ايسبی دول دهستان شاندرمن بخش شهرستان ماسال تشریح شده است.
این خانه که از شیوه معماری روستاهای غرب گیلان برخورداراست پس از واچینی ، در موزه میراث روستایی گیلان دوباره چینی شده است.
دکتر محمود طالقانی از محققان و نویسنده این اثر گفت: انتشار چنین مجموعه ها پیوند نوجوانان، جوانان و نسل‌های آینده را با میراث فرهنگی پیشینیان برقرار می‌ سازد.

موزه میراث روستایی گیلان ، در زمینی به وسعت 263 هکتار در 18 کیلومتری محور رشت به قزوین ساخته شده و قرار است نمادهای معماری 9 روستای اصیل گیلان در آن دوباره چینی شود. / ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.