سرلشکر صفوی:

اتفاقات بزرگی در سال آینده رخ می‌دهد/ بسیج ظرفیت پایان‌ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اتفاقات بزرگی در سال آینده رخ می‌دهد که فهم و درک عموم ملت و بسیج از وقایع سیاسی بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی و تصمیم و انتخاب صحیح آنها برای گذار از این پیچ تاریخی تعیین‌کننده است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در گردهمایی بزرگ بسیجیان جزیره کیش و افتتاح پایگاه مقاومت منطقه آزاد کیش که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، گفت: فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفان توسط امام راحل در سال 58 یکی از الطاف الهی و بیانگر دوراندیشی و آینده‌نگری ایشان نسبت به حوادث و رخدادهای فراروی انقلاب اسلامی در ایران و جهان بود.

وی افزود: چالش‌هایی که در 3 دهه بعد از انقلاب پدید آمد، نشان داد که اگر تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب نبود چه بسا سرنوشت این مبارزه با دشمنان خارجی به شکل دیگری رقم می‌خورد.

سرلشکر صفوی گفت: بسیجیان ظرفیت پایان‌ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران اسلامی در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه بسیجیان عصاره و نماد شایستگی‌های جاودانه ملت ایران هستند، تصریح کرد: بسیجیان با افق‌های بلند و بصیرت و فرزانگی که دارند و با اتصال به منبع جوشان حکمت بالغه الهی و ولایت علوی، بزرگترین سرمایه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ظرفیت استراتژیک نظام برای حل سخت‌ترین مشکلات و پاسخ دادن به بزرگ‌ترین نیازهای کشور هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: در سال آینده ما به سمت اتفاقات بزرگ در حال حرکت هستیم، فهم و درک عموم ملت و بسیج از وقایع سیاسی بین المللی، منطقه‌ای و ملی و تصمیم و انتخاب صحیح آنها برای گذار از این پیچ تاریخی تعیین کننده است.

سرلشکر صفوی با بیان این یک واقعیت است که آمریکائی‌ها و صهونیست‌ها در مقیاس دشمنان فرامنطقه‌ای به ما چشم دوخته اند، افزود: کشورهای همسایه نیز در مقیاس منطقه‌ای به ملت ما چشم دوخته‌اند، به قوای سه گانه، به رفتار دولت و مجلس و قوه قضاییه ما چشم دوخته‌اند، به رفتار بسیجیان و نیروهای مسلح مقتدر ما نگاه می کنند و نگاه آنها یک نگاه الگوپذیر است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: بسیج نماد قدرت بزرگ بازدارندگی ملت ایران و ظرفیت پایان ناپذیر و سرنوشت ساز ملت ایران در دستیابی به چشم اندازهای پیشرفت و توسعه عدالت در دهه چهارم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این مطلب که بسیج فقط برای گذشته و حال نیست بلکه برای حال و آینده است، اظهارکرد: هفته بسیج نماد همبستگی برای رسیدن به آرمان های بلند مدت و متعالی در پهنه سرنوشت ساز منطقه ای و جهانی است.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گوشه‌هایی از حماسه حسینی در کربلا و همچنین شباهت و ارتباط آن با کربلای ایران و فلسطین، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) در عاشورای حسینی واقعیتی است که می‌تواند برای همه عصرها و دوران مانند یک چشمه جوشان در تاریخ بشری نقش و تاثیر داشته باشد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در امتداد عاشوراست، به درس ها و پیام هایی که امام حسین (ع) در واقعه عاشورا داشتند اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) به همه بشریت یاد داد که برای برپایی حق و برای حفظ دین باید با ظالم مبارزه کرد و در این مبارزه حتی اگر امکانات کمی داشته باشیم باید قیام به حق کرد. باید برای رسیدن به آزادی برای دفاع از مکتب و ایدئولوژی از جان خود و فرزندان هم گذشت و از اسارت همسر و فرزندان نیز نبایستی باکی داشت.

سرلشکر صفوی در ادامه شجاعت بسیجیان و رزمندگان اسلام را با عاشورا و کربلا امام حسین (ع) مقایسه کرد و خاطرنشان کرد: فقط در منطقه عملیاتی فاو 70 شبانه روز به طور مداوم بمباران موشک و بمب و جنگ ادامه داشت، حتی تعدادی از فرماندهان ما به قدری خسته بودند که پشت بیسیم های خود می خوابیدند، آنان با نداشتن مهمات مقاومت و ایستادگی می کردند، همین که بسیجیان از شهادت نمی‌ترسیدند، بدون تردید کربلای ایران درامتداد کربلای حسین معنی پیدا می‌کند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با طرح این سئوال که ارتباط کربلای ایران با کربلا فلسطین چیست، یادآور شد: در منطقه ما هیچ ظلمی بالاتر از ظلم 60 ساله‌ای که انگلیسی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکائی‌ها در حق مردم فلسطین کرده اند نبوده، این رژیم آدم‌کش، علاوه بر اینکه فقط پنج میلیون جمعیت فلسطینی را آواره کرده، هر روز تعدادی از آنان را شهید می‌کند.

وی با بیان اینکه در جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه منطقه غزه که یک منطقه حدود 360 کیلومتر است و در آن یک و نیم میلیون مسلمان جمع شده است، چه جنایاتی مرتکب شده اند، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌های آدم کش با بمباران این باریکه صدها نفر کودک، زن، پیرمرد و... را شهید کردند و در این 22روز، تنها رهبری که در جهان اسلام موضع‌گیری قاطع داشتند، رهبر معظم انقلاب بودند که دو مرتبه هم بیانیه دادند و به دفاع از مردم غزه پرداختند.

سرلشکر صفوی در پایان با طرح این سئوال که چه اتفاقی می افتد تعدادی جوان فلسطینی با استقامت و مقاومت در مقابل این ارتش تا به دندان مسلح پیروز می‌شوند، تصریح کرد: این جوانان شهامت و شهادت را از اسلام یاد گرفتند و مردم غزه برای رسیدن به آزادی این الگو که همان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از مکتب حسین بن علی (ع) است را گرفتند.

انتهای پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار