سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل بر مبارزه دولت افغانستان و جامعه جهانی با کشت و قاچاق مواد مخدر که زمینه‌ساز تقویت افراط‌گرایی است، تأکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، اسحاق آل‌حبیب سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه مجمع عمومی این سازمان که در خصوص وضعیت افغانستان تشکیل شده بود، طی سخنانی بر حل مسائل افغانستان از جمله موضوع پناهندگان و مواد مخدر در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان با اشاره به روند کاهش نیروهای خارجی در افغانستان، لزوم تحقق واقعی کاهش نیروهای خارجی را خاطرنشان کرد و کمک بین‌المللی به این کشور برای ایجاد تغییرات به رهبری خود افغان‌ها را خواستار شد.

وی اضافه کرد: تجربه چندین دهه حضور نیروهای خارجی در افغانستان بیانگر آن است که درگیری‌ها در افغانستان را نمی‌توان با حضور و ابزار نظامی حل و فصل کرد.

آل‌حبیب افزود: خشونت‌های جاری در افغانستان تنها از سوی گروه‌های افراطی مسلح ناشی نمی‌شود و تعدادی از شهروندان افغان جان خود را توسط نیروهای ناتو از دست داده‌اند.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان کشت و تولید مواد مخدر را یکی از چالش‌های موجود در افغانستان دانست و توجهات را به هشدار نهادهای دست اندرکار سازمان ملل در خصوص افزایش کشت تریاک در افغانستان جلب کرد و افزود: این هشدار حاوی این پیام قوی به جامعه جهانی است که موضوع افزایش تولید مواد مخدر را نمی‌توان آسان تلقی کرد و دولت افغانستان و طرف‌های بین‌المللی بایستی با کشت و قاچاق مواد مخدر که زمینه تقویت افراط گرایی است، مبارزه کنند.

آل‌حبیب موضوع پناهندگان افغان را از دیگر چالش‌ها برای افغانستان، کشورهای همسایه افغانستان و جامعه بین‌المللی خواند و بر تلاش مضاعف در جهت بازگشت پناهندگان افغان به کشور خود تأکید کرد.

وی نقش کلیدی سازمان ملل برای هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی در جهت پیشرفت افغانستان را یادآور شد.

سفیر و معاون نمایندگی در پایان تصریح کرد: امنیت و پیشرفت در افغانستان بر صلح و ثبات منطقه و جهان تاثیرگذار است و از این رو همکاری بین‌المللی را می‌طلبد و ما امیدواریم جامعه بین‌المللی از تلاش‌های دولت و مردم افغانستان برای صلح و بازسازی این کشور حمایت کند.

انتهای پیام/

پ2

برچسب ها: ایران ، سفیر ، مخدر ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار