بانک مرکزي پي گير است؛

رفع مشکلات مردم براي استفاده از دستگاههاي کارت خوان

مدير اداره نظام پرداخت هاي بانک مرکزي اعلام کرد: فروشگاهها مي توانند در صورت عدم رفع مشکل خود به شماره 29954855 موضوع را با مسولان بانک مرکزي در ميان بگذارند.

ناصر حکيمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت : برنامه بانک مرکزي به حداقل رساندن مشکلات مردم در خصوص استفاده از دستگاههاي کارت خوان است.

وي تصريح کرد: طرح شاپرک يکي از موارد مديريت ترافيک واريز است که از سوي بانک مرکزي اجرا مي شود که از چند ماه پيش به مرحله اجرا گذاشته شده است بر اين اساس زماني که سيستم هاي بانکي درگير انجام تراکنش هاي مربوط به واريز و پرداخت هستند کندي پرداخت وجه به حساب فروشگاهها از طرف بانکها است که اگر طرح شاپرک هم نبود کار واريز و پرداخت از طريق سامانه هاي واريز و پرداخت بانکها انجام مي شد.

حکيمي تصريح کرد: دستگاههاي کارت خوان بر اساس استانداردي طراحي شده اند که در صورت برداشت آني به صورت دسته اي اقدام به واريز کنند اما اتفاقي که در اين رابطه افتاده بود واريز فقط به صورت تکي انجام ميشد نه به صورت دسته اي، بنابراين با ساماندهي طرح شاپرک از اين پس تمامي واريزها به صورت دسته اي و به فاصله هر دو ساعت يک بار انجام مي شود.

مدير اداره نظام پرداخت هاي بانک مرکزي با تاکيد بر اين نکته که انتقال کارت به کارت همچنان مانند گذشته برقرار است ، گفت: فروشگاهها براي اطمينان از واريز وجه مربوطه به حسابشان از طريق بانکها مي توانند از طريق سامانه هاي اجرا و شماره تماس هايي که در انتهاي هر قبض قيد شده، اقدام به پي گيري براي رفع مشکل خود کنند در غير اين صورت اگر مشکلشان رفع نشد مي توانند با شماره پيامگير 29954855 مشکل را به بانک مرکزي اعلام کننند تا در اسرع وقت از سوي بانک مرکزي مورد بررسي قرار گيرد.

وي در پايان در خصوص کاهش مشکلات دستگاههاي عابر بانک گفت : در اين مورد با توجه به افزايش حجم تراکنش ها در ماههاي پاياني سال يک سلسله اقدامات بايد انجام شود چرا که هر 9 ماه يکبار حجم تراکنش ها دو برابر مي شود به همين منظور يکي از موارد مديريت ترافيک واريز در ماههاي پاياني سال است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار