گزارش/

تكميل پازل شكست اسرائيل با پذيرش فلسطين در سازمان ملل

اسرائيل که بزرگترين پايگاه استراتژيک و نظامي آمريکا در خاورميانه محسوب مي‌شد با شكست در جنگ 8 روزه در مقابل غزه، از خواب خاورميانه اسرائيلي آمريكايي پريد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران  فلسطين اصلي‌ترين موضوع منطقه خاورميانه است كه بار ديگر در صدر خبرهاي جهان قرار گرفت اما اين بار نه به خاطر جنايات و تجاوزات رژيم صهيونيستي به مردم اين منطقه، بلكه به دليل پيروزي جوانان مبارز سرزمين زيتون بر رژيم غاصب و تا بن دندان مسلح صهیونیستی!



 طي چند روز گذشته، فلسطين با كسب 138 راي موافق، 41 راي ممتنع و فقط 9 راي مخالف به عنوان كشور ناظر غير عضو در سازمان ملل پذيرفته شد،  امري كه به هيچ عنوان به مذاق سران اشغالگر قدس و متحدان هميشه همراهش خوش نيامد چراكه اين اتفاق، شكست صهيونيست‌ها پس از جنگ 8 روزه با غزه را كامل كرد.
 
 جالب است بدانيد رژيم صهيونيستي پس از برپایی جنگ 33 و 22 روزه بار دیگر به فکر ماجراجویی برعلیه مقاومت افتاد لذا با به راه انداختن جنگی دیگر سعی در تحقق خواسته‌های خود داشت.
 
راه اندازی جنگ 8 روزه که در نهایت، شکست مفتضحانه‌ای را برای این رژیم رقم زد عواقب ننگینی را برای اشغالگران قدس به دنبال داشته كه قطعا در صفحات تاريخ ماندگار خواهد بود.

* طعم تلخ شكست و كناره گيري باراك

استعفای ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را می‌توان در زمره پیامدهای منفی جنگ افروزی 8 روزه برعلیه غزه دانست چرا که استعفای باراک در کمتر از یک هفته پس از شکست رژیم غاصب صهیونیستی از نیروهای مقاومت رقم خورد.

به همین خاطر مرتضی نعمت‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه درباره استعفای ایهود باراک به  باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: جنگ 8 روزه علیه غزه تجربه تلخی برای رژیم صهیونیستی و ایهود باراک بود چرا که وی به‌عنوان وزیر جنگ این رژیم از عناصر اصلی تصمیم‌گیری در جنگ غزه بود لذا با توجه به تجربه باراک از جنگ 22 روزه، وی در یک اقدام پیشدستانه از صحنه سیاست کنار رفت تا توسط مردم رژیم صهیونیستی از سیاست اخراج نشود.

وی گفت: باراک با توجه به اینکه نتوانست درجنگ با غزه به اهداف مورد نظر کابینه رژیم غاصب صهیونیستی دست یابد، تصمیم به استعفا گرفت.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه شکست در انتخابات آینده این رژیم یکی از عوامل استعفا وی بوده است، اظهار داشت: ایهود باراک در چند سال تصدی خود بر وزارت جنگ نتوانست موفقیتی را برای اسرائیل به‌دست آورد چرا که پس از جنگ 33روزه قدرت بازدارندگی این رژیم از بین رفت و ارتش به اصطلاح شکست‌ناپذیر اسرائیل تاب و توان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: ارتش رژیم صهیونیستی سالها برای جنگ‌های کلاسیک آماده شده بود به همین خاطر پس از شکست در جنگ 33روزه تصمیم به بازنگری در شیوه آموزش ارتش و سعی در مهیا شدن برای مقابله با جنگ‌های جدید و غیرمتقارن شد اما شکست درجنگ 8 روزه نشان از عدم موفقیت این رژیم دارد.

نعمت‌زاده تأکید کرد: ترس اسرائیل از وارد کردن نیروی زمینی به جنگ باعث شد تا برخلاف دو جنگ قبلی که مدت طولانی‌تری را دربرگرفت ناگزیربه تن دادن سریع آتش بس شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه در آینده ممکن است ایهود باراک در پست‌های تشریفاتی به‌‌کار گرفته شود، افزود: طرح بحث جنگ با ایران از سوی رژیم صهیونیستی صرفا یک مانور بود چرا که اسرائیل قدرت جنگ با کشورمان را نداشت اما برای اینکه بتواند ایران را در اولویت اقدامات خصمانه غرب قرار دهد چنین مباحثی را مطرح می‌کند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی با طرح مباحثی مثل جنگ با ایران به دنبال افزایش قدرت بازدارندگی خود است تا نشان دهد که همچنان از قدرت بالایی برخوردار است.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه پس از شکست درجنگ 8 روزه باراک تصمیم گرفت که دیگر سرنوشتش را با نتانیاهو گره نزند،ٰ خاطرنشان کرد: اسرائیل پس از شکست‌های پیاپی از نیروهای مقاومت به خوبی فهمید که قدرت جنگ با ایران را ندارد لذا بحث جنگ صرفا سیاسی بود و نه نظامی لذا این مسئله از اساس جدی نبوده است.
 
 
* اسرائيل همچنان مبهوت شكست در خاورميانه

در ادامه این گزارش احمد دستمالچی از کارشناسان مسائل خاورمیانه نيز به  باشگاه خبرنگاران گفت: استعفاي ايهود باراک از اولين پس لرزه‌هاي شکست سنگين رژيم صهيونيستي از نيروهاي مقاومت در جنگ 8 روزه است.

وي افزود: اين شکست تبعات سنگيني را براي ارکان رژيم غاصب صهيونيستي در بر داشته و مسبب ايجاد يک بحران دامنه‌دار براي اين رژيم شده است.

اين کارشناس مسائل سياست خارجي در ادامه اظهار داشت: براي اولين بار بود که از طرف اسرائيل در جنگ درخواست آتش بس شد و از طرف مقاومت شروطي براي قبول آتش بس تعيين شد چرا که رژيم صهيونيستي به دليل ضعف و استيصال مجبور به پذیرش شرايط مقاومت شد.

دستمالچي با بيان اينکه شکست رژيم اشغالگر قدس در جنگ 8 روزه پس لرزه‌هاي ديگري را براي اين رژيم به بار آورده است، افزود: اين شکست بحران عميقي را در داخل کابينه اين رژيم بين احزاب ائتلافي ايجاد کرده چرا که شائول موفاز رئيس حزب کاديما نتايج جنگ 8 روزه عليه غزه را براي امنيت اسرائيل وخيم دانسته است لذا اين رشته سر درازي دارد و احتمالا به سقوط دولت نتانياهو و يا منجر به برگزاری انتخابات زود هنگام در اين رژيم شود.

وي در ادامه تصريح کرد: ايهود باراک به عنوان وزير جنگ رژيم غاصب صهيونيستي مسئول اصلي جنگ با غزه بود لذا استعفاي وي در کمتر از يک هفته از پايان جنگ نشان‌گر اين امر است که وي ديگر نمي‌تواند بر سر قدرت باقي بماند.

اين کارشناس مسائل خاورميانه تاکيد کرد: کناره‌گيري باراک از سمت وزارت جنگ به دليل انتخابات آينده اين رژيم نيست بلکه معطوف به شکست رژيم صهيونيستي از نيروهاي مقاومت است.

دستمالچي با اشاره به اين که باراک يک شخصيت جنگ‌ طلب افراطي بوده و به شدت مخالف مقاومت است، چنين گفت: ايهود باراک هميشه به دنبال نابودي مقاومت با ضربه‌هاي سنگين و پنجه‌های آهنين بوده اما مسئله‌اي که در حال حاضر اهميت دارد اينست که معادله قدرت در رابطه با غزه به نفع مقاومت تمام شده است.

اين کارشناس مسائل خاورميانه در ادامه اظهار داشت: رژيم صهيونيستي پس از 3 شکست مفتضحانه ديگر نمي‌تواند پنجه‌هاي آهنين خود را نشان دهد چرا که روزبه‌روز در ضعف و انزواي بيشتري قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين که باراک به صورت فعال در انتخابات آينده اين رژيم شرکت مي‌کند، افزود: شکستي که رژيم صهيونيستي در جنگ 8 روزه متحمل شد موجب شده احزابي که با دولت در ائتلاف هستند وضعيت مطلوبي نداشته باشند لذا معلوم نيست در انتخابات آينده اين رژيم چه سرنوشتي در انتظارشان باشد.

دستمالچي با بيان اين که مجمع کابينه رژيم صهيونيستي در انتخابات آمريکا از رامني حمايت مي‌کرده، اظهار داشت: پيروزي اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريکا باعث تزلزل سياسي دولت رژيم صهيونيستي شد اما بعضي از تحليلگران معتقدند چراغ سبزي که اوباما به نتانياهو براي حمله به مقاومت نشان داده آگاهانه بوده چرا که قصد ضربه زدن به مقاومت را داشته‌اند.

اين کارشناس مسائل خاورميانه در تشريح جناح‌هاي حاضر در کابينه رژيم صهيونيستي گفت: در کابينه رژيم صهيونيستي دو جناح باز و کبوتر وجود دارد که جناح بازها معتقدند بايد قدرت و نيروهاي نظامي خود را به همگان نشان و بدون اين که منافع ملي اسرائيل را در نظر بگيرند دست به حمله نظامي بزنند لذا جنگ را بهترين دفاع از رژيم صهيونيستي مي‌دانند.

وي ادامه داد: جناح کبوترها معتقدند براي اينکه امنيت اسرائيل ارتقا يابد بايد در صلح با اطرافيان از جمله فلسطينيان باشند لذا اين دو طرز تفکر از ديرباز در اين رژيم وجود داشته اما امروزه به شکل حادتري مسائل اين دو جناح در اين کابينه مطرح مي‌شود چرا که در حال حاضر دولت رژيم صهيونيستي قادر به تامين امنيت خود نيست.

اين کارشناس مسائل خاورميانه در پايان خاطرنشان کرد: ممکن است جناحين حاکم در رژيم صهيونيستي درباره حمله به ايران اتفاق نظر داشته باشند اما راجع به شيوه‌ها، تاکتيک‌ها و در بسياري از مسائل ديگر اختلاف نظر دارند چرا که بعد از پيروزي مقاومت در جنگ 8 روزه کليه معادلات و تحليل‌هاي آن‌ها بی‌ اعتبار شده است.

براساس ايمن گزارش؛ اسرائيل که بزرگترين پايگاه استراتژيک و نظامي آمريکا در خاورميانه به حساب مي‌آمد با توجه به شكست‌هاي پي در پي از مقاومت روز به روز منزوي‌تر شده چرا كه در راي‌گيري اخير در سازمان ملل فقط 9 كشور با اين رژيم همراه شدند و بخش اعظم اعضا در جهت مخالف اين رژيم راي داده‌اند لذا پس از اين اتفاق عجز و ناتواني رژيم صهيونيستي بيش از پيش بر كشورهاي ديگر نمايان شده است.
 
* گزارش: محمد امير حسيني
 
 انتهای پیام/

برچسب ها: باراک ، غزه ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار