کنعاني‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هدف اصلي مرسي پاکسازي بازمانده‌هاي ديکتاتوري مبارک است

يک کارشناس سياست خارجي گفت: اقدام جديد مرسي با هدف کسب اختيارات بيشتر براي پاکسازي بقاياي رژيم سلطه‌گر مبارک صورت گرفته است در حالي که عناصر بازمانده رژيم مبارک او را ديکتاتور جديد مي‌خوانند.

حسين کنعاني‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اتفاقات اخیر در مصر،‌ گفت: بخش اعظم افرادي که هم‌اکنون در ساختار حکومتي مصر فعاليت دارند، کساني هستند که در دوره رژيم ديکتاتوري حسني مبارک مسئوليت‌هاي مختلفي برعهده داشتند.

وي با بيان اينکه معترضان در تلاش براي محدوديت مرسي از طريق نهادهاي مختلف به منظور جلوگيري از تصميم گيري‌هاي جديد وي هستند، افزود: از مهم‌ترين خواسته‌هاي اعتراض کنندگان در ميدان التحرير خروج همکاران مبارک از مسندهاي حکومتي است.

کنعاني مقدم در ادامه با تاکيد بر اينکه، برخي از مخالفان مرسي از جمله البرادعي با تجمع اعتراض آميز مردم در ميدان التحرير چنين وانمود کردند که تصميم جديد مرسي همان بازگشت ديکتاتوري است، تصريح کرد: اقدام جديد مرسي با هدف کسب اختيارات بيشتر براي پاکسازي  بقاياي رژيم سلطه‌گر مبارک صورت گرفته است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان يادآور شد: با توجه به اقدام مرسي مبني بر پاکسازي عناصر رژيم مبارک از داخل دستگاه حکومتي مصر، مخالفان مرسي سعي دارند با اعمال فشار از طريق نهادهايي چون قوه قضاييه او را از اين اقدام منصرف سازند و مرسی باید هوشیار باشد چراکه دولتمردان غربی به دنبال دامن زدن به تنش ها هستند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار