خوزستان/

بهای تمام‌شده ساخت دستگاه رول چکر نمونه ایرانی 40 درصد کمتر از نمونه خارجی است

مدير پروژه ساخت دستگاه رول‌چكر گفت: این دستگاه از عوامل ضروری در تولید فولاد باکیفیت می‌باشد به نحوی که ریخته‌گری بدون رول‌چکینگ مانند رانندگی با چشمان بسته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ محسن مینائی‌فر اظهاركرد: "رول‌چکراسلب" دستگاهی است که با ورود به فضای میان غلتک‌های موجود در قوس ریخته‌گری اسلب به اندازه‌گیری مشخصه‌های حساس قوس پرداخته و امکان اجرای تعمیرات پیشگیرانه و تولید فولاد باکیفیت را فراهم می‌کند.

وي بيان‌كرد: فاصله بین غلتک‌ها، همراستایی غلتک‌های ثابت، توازی غلتک‌ها، میزان آب پاشی روی شمش و میزان روانگردی غلتک‌ها ازجمله مشخصه‌هايي هستند كه به وسيله اين دستگاه قابل اجرا است.

مدير پروژه ساخت دستگاه رول‌چكر در ادامه به مزایای این دستگاه نسبت به نمونه‌های مشابه روز خارجی اشاره كرد و افزود: قابلیت ارسال اطلاعات به صورت آنلاین از درون قوس ریخته‌گری به صورت بی‌سیم، امکان تشخیص شماره غلتک به صورت خودکار و آنلاین و رفع محدودیت ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات از مزيت‌هاي اين دستگاه است.

وي تصريح‌كرد: رفع محدودیت سرعت حرکت و کاهش زمان اجرای عملیات، بهینه‌سازی مصرف انرژی باطری و ایجاد قابلیت پنج ساعت کار مداوم، امکان نصب و تعریف انواع سنسورهای استاندارد جهت پروژه‌های آينده، امکـان تشخیص اتوماتیک جهت حرکت و انجام عملیات در هر دو طرف رفت و بـرگشت از ديگر مزاياي اين دستگاه به شمار مي‌آيد.

مينايي‌فر عنوان‌كرد: این دستگاه با ورود به قوس ریخته‌گری و با تشخیص موقعیت خود، شروع به ثبت اطلاعات مورد نیاز کرده و به صورت آنلاین نمودارهای لازم را در اختیار کاربر سیستم قرار می‌دهد. کاربر نيز با تحلیل این اطلاعات نسبت به اعمال تنظیمات و اصلاحات مورد نیاز اقدام می‌کند. فقدان این دستگاه هزینه‌های تعمیراتی سنگیني را تحمیل می‌كند.

وي گفت: باتوجه به دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت، امکان صادرات این فن‌آوری در اختیار شرکت فولادخوزستان قرار دارد. هزینه ساخت این دستگاه، 360 میلیون تومان است در حالي كه هزینه تامین نمونه مشابه خارجی آن باوجود قابلیت‌های کمتر، بیش از 300 هزار یورو می‌باشد.

وي بيان‌كرد: باتوجه به بهای روز ارز، بهای تمام‌شده رول‌چکر ایرانی حدود 40 درصد کمتر از نمونه‌های خارجی است./س
برچسب ها: بها ، رول چکر ، کمتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.