رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق زلزله زده ارسباران و آثار تاریخی تخریب شده تسریع در مرمت و بازسازی بناهای تاریخی منطقه را که در زلزله اخیر آذربایجان شرقی آسیب دیده اند ضروری برشمرد و بر مرمت و بازسازی این بناهای تاریخی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کمترین زمان ممکن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فتحی پور آثار تاریخی منطقه را نماد افتخار و گرانبهاترین سرمایه این منطقه برشمرد و بر حفاظت از این سرمایه های ملی کشور در حوزه تاریخی و باستانی تأکید کرد.

ارسلان فتحی پور، بااشاره به اینکه منطقه ارسسسسباران یک منطقه ویژه و منحصر به فرد از نظر آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی است تسریع در مرمت و بازسازی این آثار می تواند کمک مؤثری را به جذب گردشگران داخلی و خارجی را بنماید.

این مقام مسئول گفت: همچنین توسعه مناطق گردشگری را برای رونق اقتصادی منطقه بسیار مهم عنوان کرد و افزود: با اخذ مجوزهای لازم از قلعه ارس تا آینالو جزء مکانهای گردشگری منطقه ویژه اقتصادی تجاری آزاد ارس اعلام شد که این امر در رونق منطقه ارسباران و منطقه آزاد ارس و افزایش درآمد عمومی از محل صنعت گردشگری نقش اساسی خواهد داشت.

وی، در پایان از آیتمهای مهم منطقه ارسباران را توسعه صنعت گردشگری و زیرساختهای مناسب آن برشمرد و توجه به این امر را از سوی دست اندرکاران میراث فرهنگی و گردشگری ضروری دانست. /س

برچسب ها: تسریع ، تاریخی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.