رسولي در گفتگو با باشگاه خبرنگارن:

فدرال اقتصادي، مسير دستيابي به اهداف تجزيه‌طلبان را هموار مي‌کند

يک حقوقدان و پژوهشگر گفت: در نظام فدرالي به دليل عدم وجود دولت مرکزي هر يک از فدارل‌ها با انعقاد قراردادهاي سهل‌انگارانه مسير دستيابي به اهداف دشمنان ايران را هموار خواهند كرد و اين همان نتيجه‌اي که تجزيه‌طلبان ايران در پي آن هستند.

محمد رسولي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر علل تاريخي استقرار ايرانيان در فلات ايران اظهار داشت: قوم ايراني پس از مواجهه با عصر يخبندان، ناگزير شدند به مناطق مياني کره زمين کوچ کنند.

اين حقوقدان و پژوهشگر ادامه داد: ايرانيان پس از يافتن منطقه فلات ايران با وجود مراتع و علفزارهاي فراوان، تصميم گرفتند در اين منطقه خوش آب و هوايي که به اندازه کافي از مناطق سرد فاصله داشت، استقرار يابند.

وي با بيان اينکه فلات ايران قلب تپنده کره زمين بود، تصريح کرد: مرز سرزمين ايران پس از استقرار اين مردم از رود سيحون تا قفقاز گسترش يافت.

رسولي يادآور شد: در درازاي‌ تاريخ‌، سرزمين‌ ايرانيان‌ از سوي‌ خاور و باختر و گاه‌ جنوب‌، مورد تهديد و هجوم‌ بود‌ اما‌ با نشستن‌ "پتر" بر تخت‌ پادشاهي‌ روسيه‌، از سوي‌ شمال‌ نيز به‌ طور سازمان‌يافته‌ مورد تجاوز و يورش‌ قرار گرفت‌.

اين حقوقدان و پژوهشگر گفت: پتر در اجراي‌ اصولي‌ كه‌ خود طراح‌ آن‌ بود، نخست‌ قلمرو حكومت‌ امپراتوري‌ عثماني‌ را مورد تهاجم‌ قرارداد و پيروزي‌هايي‌ نيز به‌ دست‌ آورد؛ وي‌ به‌ دنبال‌ اين‌ پيروزي‌، متوجه‌ ايران‌ شد.

وي افزود: اصول‌ سياست‌ تهاجم‌ و گسترش‌ ارضي‌ "پتر" درباره‌ي‌ ايران‌‌زمين‌، اين‌ گونه‌ بيان‌ شده‌ است‌ که "... گرجستان‌ و سرزمين‌ قفقاز رگ‌ حساس‌ ايران‌ است‌؛ همين‌ كه‌ نوك‌ نيشتر استيلاي‌ روسيه‌ به‌ آن‌ برسد، فوراً خون‌ ضعف‌ از دل‌ ايران‌ برون‌ خواهد رفت‌ و چنان‌ ناتوان‌ خواهد شد كه‌ هيچ‌ پزشك‌ حاذقي‌ نتواند آن‌ را بهبود بخشد... كليد هندوستان‌ هم‌ سرزمين‌ تركستان‌ است‌، تا مي‌توانيد به‌ سوي‌ بيابان‌هاي‌ قرقيزستان‌، خيوه‌ و بخارا پيش‌ برويد... هر قدر ممكن‌شود، خود را به‌ خليج‌فارس‌ برسانيد."

رسولي با بيان اينکه "پتر" با سياست‌هايش تجزيه ايران را در پيش گرفت، اظهار داشت: "پتر" ماه مه 1723 فرمان حمله به ايران را صادر کرد و اثرات‌ اين‌ فرمان‌، تا 268 سال‌ ادامه داشت؛ در درازاي‌ اين‌ زمان‌، سرزمين‌ بزرگ‌ ملت‌ ايران‌ تكه‌ تكه‌ شد و زنجيرهاي‌ جدايي‌ و تجزيه‌ بر دست‌ و پاي‌ مردم‌ ما، استوار شد.

اين حقوقدان و پژوهشگر بيان کرد:‌ بر شهرها و سرزمين‌هاي‌ ميهن‌ ما، نام‌هاي‌ دروغين‌ نهادند، روس‌ها، كوشيدند تا با تاريخ‌سازي‌ و جعل‌ حقايق‌، ريشه‌هاي‌ يگانگي‌ را سست‌ كرده‌ و بخشكانند؛ زبان‌ ملت را دگرگون‌ كردند، خط آن‌ها را به‌ يغما بردند و الفباي‌ خود را جانشين‌ آن‌ کردند.


وي افزود: در حال حاضر همين گربه‌سان از آن ايران پهناور باقيمانده و اين سرزمين بهترين نقطه فلات ايران پهناور است که متاسفانه اکنون عده‌اي به دنبال کوچک‌شدن و تجزيه آن هستند.

رسولي با بيان اينکه مهم‌ترين هدف انگليس و آمريکا تبديل ايران به کشوري کوچک و ضعيف است، اذعان کرد: اکنون دشمنان ايران مي‌دانند که از طريق حمله و جنگ نمي‌توانند ايران را تجزيه کنند، از همين رو به دنبال ايجاد نظام فدرالي در ايران هستند.

اين حقوقدان و پژوهشگر گفت: آنها براي ايجاد نظام فدرالي ابتدا به دنبال اجراي فدرال اقتصادي برآمدند تا از اين طريق بتوانند زمينه تجزيه نرم ايران را نهادينه کنند.

به گفته وي متاسفانه عد‌ه‌اي از درون نظام خواسته و يا ناخواسته فريب اين عناوين فرينده را خورده‌اند و تصور مي‌کنند که با ايجاد نظام فدرالي اقتصادي مي‌توان باعث توسعه ايران شد در صورتيکه اين توطئه آشکار دشمن است که مي‌خواهند ايران را تکه‌تکه کنند.

رسولي تصريح کرد: ايجاد نظام فدراليسم خلاف قانون اساسي کشور است و اگر با وجود همه تنگاناهاي قانوني اين نظام ايجاد شود مطمئنا هيچ اثري از گربه‌سان ايران باقي نمي‌ماند.

اين حقوقدان و پژوهشگر گفت: در نظام فدرالي به دليل عدم وجود دولت تمرکز مرکزي هر يک از فدارل‌ها با انعقاد قراردادهاي سهل‌انگارانه مسير دستيابي به اهداف دشمنان ايران را هموار مي‌کنند و اين همان نتيجه‌اي که تجزيه‌طلبان ايران در پي آن هستند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار