مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای واردکننده فرش هر سال با هماهنگی مرکز ملی فرش ایران انجام می‌گیرد و این سفرها پیامدهای خوبی داشته است.

خلیل نوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: اعزام هیات‌های تجاری با این هدف انجام می‌گیرد که تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده فرش استان با سلیقه‌های مصرف‌کنندگان تولیدات خود آشنا شوند همچنین ایجاد ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده از اهداف دیگر اعزام هیات‌های تجاری به این کشورها قلمداد می‌شود.

وی تصریح کرد: هر سال از طریق هماهنگی‌هایی که با مرکز ملی فرش ایران به عمل می‌آید، صادر کنندگان و تولیدکنندگان عمده فرش دستباف استان به بازارهای هدف و نمایشگاه‌های خارجی اعزام می‌شوند به طوری که در این راستا 17 نفر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ استان به کشورهای آفریقای جنوبی، آلمان، چین، ترکیه، عراق، اربیل، کویت و روسیه سفر کرده‌اند.

نوری با بیان اینکه 50 تا 70 درصد هزینه‌های آنها به صورت یارانه توسط دولت تأمین می‌شود، افزود: اعزام این هیات‌ها به کشورهای واردکننده، پیامدهای اقتصادی مطلوبی به دنبال داشته است چرا که از این طریق شناخت آنها از سلیقه‌ها، نیازهای جدید و خلأ‌ها بیشتر شده و بازارهای جدید را شناسایی می‌کنند.

مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به استقرار کارشناس فرش در یکی از گمرکات استان اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد اداره کل گمرکات استان آموزش‌های تخصصی فرش دستباف را برای کارشناسان گمرک ارومیه برگزار کرد و هم‌اکنون گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات فرش اعلام شده است.

وی با بیان اینکه همه صادرکنندگان می‌توانند از طریق گمرک ارومیه برای صادرات مبادرت کنند، اظهار داشت: آذربایجان غربی به‌ویژه ارومیه در رشد و شکل‌گیری هنر صنعت فرش کشورمان نقش زیادی دارد چرا که در این خطه هنرمندان زیادی پرورش یافته‌اند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.