ارومیه/

دانشگاه‌ها وقت خود را صرف نیازهای جامعه کنند

استاندار آذربایجان غربی گفت: دانشگاه‌ها همواره و در همه حال باید در ارتباط با جامعه به دنبال نیاز جامعه باشند و وقت و انرژی خود را صرف رفع این نیازها کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه وحید جلال‌زاده در سفر به شهرستان بوکان در جلسه هم‌اندیشی با نخبگان، معتمدان، دانشگاهیان، ایثارگران و روحانیان این شهرستان اظهار داشت: تدوین راه با توجه به پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی در موضوعات مختلف ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در حل مشکلات جامعه نقش اساسی دارند و زمانی موفق خواهند بود که در مسیر حل مشکلات آنها گام بردارند و در این مسیر از امر پژوهش غافل نشوند.

جلال‌زاده اضافه کرد: دانشگاه‌ها همواره و در همه حال باید در ارتباط با جامعه به دنبال نیاز جامعه باشند و وقت و انرژی خود را صرف رفع این نیازها کنند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در پیشرفت و تعالی جوامع بشری نقش مهمی دارند و هر کشوری بخواهد در مسیر توسعه گام بردارد باید به دنبال علم و دانش باشد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر کشور از رشد و پیشرفت‌های علمی چشمگیری برخوردار بوده که این پیشرفت‌ها حاصل برنامه‌ریزی‌های دقیق است، ادامه داد: به برکت دانشگاه‌ها امروز جمهوری اسلامی ایران ادعا می‌کند که جزو کشورهای پیشرو در عرصه علم و دانش در جهان است و توانسته در علوم مختلف از جمله دفاعی، پزشکی و علمی قرار بگیرد.

جلال‌زاده با بیان اینکه پیشرفت امروز ایران مرهون برکات انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: امروزه هجمه وسیعی علیه جوانان کشور ما شکل گرفته تا ایمان و دین آنها را تضعیف کنند تا با خشکاندن ریشه دین در جامعه جوانان را به سوی بی‌بندوباری سوق دهند./ب

وی خاطرنشان کرد: جوانان ایران اسلامی باید در چنین شرایط جوهره اسلام را که پایه نظام اسلامی تشکیل می‌دهد حفظ و تقویت کرده و اسلامیت را پاس بدارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.