متقي‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پايداري از گزينه نزديك به جريان انحرافي حمايت نخواهد كرد/اثبات حيات، اولويت اصلاح‌طلبان

دبير جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: خاتمي بسيار مايل است ليدري اصلاحات را برعهده گيرد اما هم اصلاح‌طلبان به او منتقد هستند و هم خودش به اصلاح‌طلبان انتقاد دارد.

مجید متقی فر در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ضمن بررسی شاکله جريان اصلاحات و میزان نفوذ خاتمی در بین آنان، گفت: اختلافات جبهه اصلاحات تا حدي است كه قادر براي رسيدن به اجماع نظر نيستند. خاتمي هم بسيار مايل است ليدري اصلاحات را برعهده گيرد اما هم اصلاح‌طلبان به او منتقد هستند و هم خودش به اصلاح‌طلبان انتقاد دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بر همين اساس تصريح كرد: اولويت اول اصلاح‌طلبان، اثبات حيات خود در جامعه است، از اين رو شاهد هستيم كه خاتمي اخيرا به جريان فتنه حملاتي را وارد مي‌كند تا خود را از اين مهم مستثني كند اما باز هم تبرئه كردن برايش سخت خواهد بود چرا كه اسناد و مدارك فتنه 88 قابل انكار نيست.

وی در ادامه با بيان اين مطلب كه كسي كه مي‌خواهد هزينه بدهد بايد سرمايه‌اي داشته باشد، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان سرمايه خود كه همان هويت ملي و ديني است را از دست داده‌اند و هيچ‌گونه شانسي براي حضور دوباره در عرصه سياست را ندارند مگر اينكه از غفلت مردم استفاده كنند.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در پايان درباره شائبه‌هايي كه اخيرا راجع‌ به اختلافات جبهه پايداري شاخه قم و تهران سر مسئله حمايت از گزينه‌اي نزديك به دولت (غلامحسين الهام) مطرح است، خاطرنشان كرد: جبهه پايداري يك جبهه منسجم است كه شاخه قم و تهران آن تفاوتي ندارد و اين شايعات تنها از سوي رقيبان سر مي‌زند تا پايداري را به جريان انحرافي متصل كنند.

گفتني است اخيرا خاتمي سعي دارد در اظهاراتي كه ارائه مي‌دهد خود را از جريان فتنه مبرا كند تا جايي‌كه حتي اعلام كرده در زمان فتنه 88 به ميرحسين موسوي عدم وقوع تقلب را گوشزد كرده بود اما موسوي توجهي به وي نكرده است. به نظر مي‌رسد اينگونه موضع‌گيري‌ها كه به گفته برخي كارشناسان سياسي سوءاستفاده از آرامش جامعه است،‌ به نوعي ناشي از ترس خاتمي از حذف شدن باشد.

از طرفي اصلاح‌طلبان همواره ادعا كرده‌اند كه حامي خاتمي بوده و هستند در حالي‌كه مشاهده مي‌شود احزابي مثل مردمسالاري، خانه كارگر، همبستگي، مجمع روحانيون مبارز و غيره، هركدام به نحوي به دنبال كانديداتوري گزينه‌هاي خود از قبيل،‌ كواكبيان،‌ نجفي، مهرعليزاده و عارف هستند. از اين رو ليدري خاتمي براي اصلاحات قدري شبهه‌ناك به نظر مي‌رسد و در ميزان نفوذ كلام وي ميان اصلاح‌طلبان جاي سوال وجود دارد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار