براي شركت در فينال تورهاي جهاني:

نوشاد عالميان عازم هانگ ژيو مي شود

نابغه تنيس روي ميز ايران در حالي براي اولين بار در رقابتهاي فينال تورهاي جهاني شركت مي كند كه فقط يك نفر از وي بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران نوشاد عالميان چپ دست استثنايي پينگ پنگ ايران كه در رقابتهاي المپيك 2012 لندن با كسب دو پيروزي ارزشمند ركوردي تاريخي براي تنيس روي ميز ايران از خود به جاي گذاشت اكنون براي حضور در رقابتهاي فينال تورهاي جهاني راهي چين مي شود اتفاق تاريخي ديگر كه پيش از اين سابقه نداشته است نوشاد عالميان با كسب دو  عنوان قهرماني در تورهاي جهاني آلمان و كويت دو عنوان سومي در رقابتهاي جهاني كره جنوبي و لهستان توانست با كسب امتيازات لازم جواز حضور در فينال تورهاي جهاني را در رده سني اميد را بدست آورد.

براساس اين گزارش در سال 2012 در مجموع 15 مسابقه در قاره هاي مختلف جهان برگزار شد كه از بين آنها 15 بازيكن برتر در رده سني بزرگسالان، 7 بازيكن برتر در رده سني اميد و 7 تيم دو نفره كه موفق به كسب بالاترين امتيازات شده باشند در هانگ ژيوي چين دوباره به مصاف هم خواهد رفت.

نوشاد عالميان در تورهاي جهاني كويت 1400 امتياز، كره جنوبي 350 امتياز، آلمان 1680 امتياز، لهستان 350 امتياز در مجموع 3780 امتياز را از آن خود كرد تا بعد از چين آن از تايوان دومين بازيكن رده سني اميد باشد كه در فينال تورهاي جهاني شركت مي‌كند.

پس از اين دو، پاتريك فرانريسكي از آلمان، يوتو مواتسو از ژاپن، سيمون گايوري از فرانسه، فنگ چن از سنگاپور و جونگ پونگ سيك از كره جنوبي به همراه يك بازيكن از كشور ميزبان قرار دارند.

رقابتهاي فينال توهاي جهاني از 16 تا 19 آذرماه به ميزباني هانگ ژيو در چين برگزار مي شود و در مجموع يك ميليون و 16 هزار دلار جايزه نقدي آن خواهد بود.

لازم به ذكر است در جديدترين رده بندي فدراسيون جهاني تنيس روي ميز نوشاد عالميان دررنكينگ 40 رده سني بزرگسالان و رده اميد قرار دارد.

اين درحالي است كه از 20 بازيكن برتر تنيس روي ميز ايران در اين جدول به جز نوشاد عالميان كه همچنان آوازه فدراسيون تنيس روي ميز ايران را به گوش جهانيان رسانده ، ساير بازيكنان در وضعيت وخيمي قرار دارند اين در حالي است كه هر كدام از آنها  خود مي تواننند به تنهايي نوشادي ديگر براي ايران باشند اگر روي آنها نيز سرمايه گذاري شود و توجهات را به يك نفر معطوف نكنيم.

محمدرضا اخلاق پسند نفر دوم ايران و كاپيتان تيم ملي ماههاست كه در هيچ تورنمنت برون مرزي شركت نكرده است اما همچنان دومي را حفظ كرده و در آخرين رده بندي نيز دو پله صعود داشته است.

نيما عالميان برادر نوشاد با وجود اينكه در بسياري از تورهاي جهاني همراه برادرش شركت كرده است اما هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده كند و فقط جايگاه قبلي خود را در رنكينگ جهاني حفظ كرده است.

ساير بازيكنان ايران كه در رده هاي بعدي قرار دارند ستاره دار هستند. آيا اگر سرمايه ها فقط روي نوشاد عالميان معطوف نمي شد اكنون اخلاق پسندها، احدي ها، نوروزي ها، مالميري ها ، لطف الله نسبي هاي پينگ پنگ نيز نمي توانستند تاريخ ساز باشند؟

شايد اگر به اين بازيكنان هم فرصتي داده مي شد تا در تورهاي جهاني مختلف شركت كنند به طور قطع نام فدراسيون تنيس روي ميز ايران به نام نوشاد عالميان معطوف نمي شد و جهانيان مقهور قدرت بازيكنان ديگر ايران نيز بودند كه به حق پتانسيل لازم براي تاريخ ساز شدن را دارند.

اميدواريم نوشاد عالميان بتواند عملكرد قابل توجهي در چين از خود به نمايش بگذارد وي به همراه احمد جعفري پور به عنوان مربي امشب 13 آذر ساعت 21 راهي چين مي شوند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار