آلودگي هوا کمر تهران را شکست ؛

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تنها مراکز دولتی تعطیل هستند / مراکز غير دولتي تعطيل نيستند

بنابر اعلام استانداري تهران از فردا تمامي مدارس ، دانشگاهها و ادارات دولتي تهران به جز بانک ها،بيمارستان‌ها و مراکز غير دولتي تعطيل است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران استانداري تهران اعلام کرد :  در پي بروز آلودگي هواي تهران که از مرز هشدار گذشته است استانداري تهران سه شنبه و چهارشنبه 14 و 15 آذر ماه را تعطيل اعلام کرد . 

براساس اين گزارش تعطيلي دو روزه تهران شامل شهرهاي استان تهران به جز دماوند ،  فيروزکوه و بخش لواسانات و رودبار است.
همچنين استانداري تهران اعلام کرد که اين تعطيلي شامل بانکها و بيمارستانها نيست و فردا و پس فردا تمامي مراکز درماني و شعبات بانکها باز هستند.


مدارس تهران سه شنبه و چهارشنبه در کلیه مقاطع تعطیل است / مدارس دماوند و فيروزکوه داير است


سید علی یزدیخواه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: به دلیل آلودگی هوا کلیه مدارس تهران در مقاطع مختلف تعطیل است.
وی خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور که پیش از این دانش آموزان ثبت نام کرده بودند همچنان به قوت خود باقی است و به دلیل خروج دانش آموزان از تهران صورت می گیرد.
همچنين جواد ذاکري رييس روابط عمومي آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران  نيز اعلام کرد : اين تعطيلي شامل تمامي مدارس استان و شهرستانهاي تهران به جز دماوند و فيروز کوه  است.
همچنين گفتني است،  جلسه اضطرار کميته آلودگي هواي تهران که قرار بود عصر امروز دوشنبه برگزار شود لغو شد.


شعب بانک ها شيفت بندي مي شوند

محمدرضا غفوري رئيس کميسيون شوراي عالي بانک ها در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در اين دو روز شعب مرکزي باز و ساير شعب بانک ها به صورت کشيک اقدام به خدمت رساني به مردم مي کنند که متعاقبا اسامي و ساعت کار شعب بانک ها تا ساعتي ديگر روي سايت بانک ها قرار مي گيرد.



حمید رضا سیاحیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت:مدارس استان اصفهان به دلیل آلودگی هوا فردا تعطیل نمی باشد و پیش دبستانی در شاهین شهر،خمینی شهر،نجف آباد و فولادشهر تعطیل اعلام شده است.
همچنین محسن صفایی رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز بیان داشت: مدارس این استان فردا به علت آلودگی هوا تعطیل نخواهد بود.
حسین محمدزاده رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوي  نیز اظهار داشت: تاکنون مدارس این استان برای فردا تعطیل اعلام نشده است.

سردار حسین رحيمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  تا از بین رفتن شرایط جوی و آلودگی هوا محدودیت های ترافیکی و طرح زوج و فرد از ساعت 6صبح تا 17 عصر  پابرجاست .

حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افزود: بازرسین کل کشور بررسی های کامل را داشته و هر دستگاهی باید وظایفی را که بر عهده شان گذاشته شده را انجام داده و آلودگی هوا را به گردن پلیس انداختن روش اصولی و منطقی نیست .
وی ادامه داد: دستگاه ها باید براساس سهم خود براساس وظیفه ای که بر عهده شان گذاشته شده کار و تلاش کرده و نباید مردم از پلیس گله مند بوده و پلیس را مقصر بداند.
رحیمی اظهار داشت: ما طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران را داشته که در این لحظه از سوی دستگاه های ذیربط حداقل در این 2 تا 3 سال هیچ اقدامی اثر گذار نشده است.
وی خاطر نشان کرد: در 6 ماه دوم سال ترافیک در سطح کلان شهرها ایجاد شده و با توجه به فصل بارندگی و وارونگی هوا را در پی داریم همچنین در شرایط فعلی هم وضعیت فعلی میزان خیابان ها برای یک ماشین ساخته شده که در حال حاضر 8 خودرو وجود داشته که سهم خودروها به تناسب خیابان ها یک به هشت بوده که هیچگونه هماهنگی ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای شهر تهران و راهکارهای بهبود کیفیت هوا گفت: با توجه به آلودگی هوای شهر تهران هرگونه تصمیم برای کاهش آلاینده های هوا می بایست با دسترسی به اطلاعات مستند، منسجم و در عین حال قابل اطمینان در زمینه چگونگی وضعیت آلودگی هوا انجام شود و در این میان راهکارهای ترافیک به صورت مستقیم در بهبود کیفیت هوا موثر است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: بررسی دقیق و محلی آلودگی هوا از طریق ایستگاه های سنجش آلاینده ها در نقاط مختلف شهر تهران،‌از جمله راهکارهایی است که به منظور اندازه گیری استاندارد آلودگی هوا و پرهیز از غیرواقعی جلوه دادن میزان آلاینده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به این که اطلاعات غیرواقعی در خصوص آلودگی هوا باعث عدم امکان تصمیم گیری های صحیح و کارشناسی به منظور کاهش آلاینده ها می شود ، تصریح کرد: استانداردهای روزانه بیانگر کیفیت واقعی هوا نیست ؛ بلکه می بایست برای این کار استانداردهای سالانه نیز مورد استفاده قرار گیرند.
این مقام مسئول شهرداری با بیان این که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای اولین بار به انجام این کار اقدام کرده اذعان داشت: این شرکت با بررسی داده های جمع آوری شده از 20 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در 20 منطقه شهر تهران برای نخستین بار گزارشی را تحت عنوان "گزارش کیفیت هوای تهران در سال 90" تهیه و منتشر کرده است.
وی با اعلام این که در گذشته منواکسیدکربن مهم ترین آلاینده9 هوای تهران بود اضافه کرد: گزارش مذکور نشان دهنده این است که در حال حاضر مهم ترین آلاینده هوای تهران، ذرات معلق است که در دو اندازه کمتر از 10 میکرون و کمتر از 5/2 میکرون مورد اندازه گیری قرار می گیرد.
مهندس تشکری هاشمی در مورد نتایج اندازه گیری آزبست موجود در هوای تهران طی سال 90 نیز گفت: این میزان در مرکز شهر و محورهای پر ترافیک افزایش پیدا کرده و در خصوص وجود این آلاینده در هوای تهران به ویژه در محدوده مرکزی شهر از وضعیت استاندارد فاصله داشته است.
وی با تاکید بر اندازه گیری و پایش هوای تهران در سال 90 از طریق ایستگاه های فعال سنجش آلودگی هوا گفت: در این ایستگاه ها هر پنج آلاینده اصلی هوا شامل منواکسیدکربن، دی اکسید نیتروژن،دی اکسید گوگرد، ذرات معلق ازن اندازه گیری می شوند و علاوه بر این در برخی ایستگاه ها گروهی از ترکیبات آلی فرار نیز مورد سنجش قرار می گیرند.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر چند توسعه صنعتی و پیشرفت فن آوری، دست آوردهای متنوع و مختلفی را برای انسان ها و زندگی بهتر آنها را به ارمغان آورده اظهار کرد: پدیده آلودگی هوا نیز یکی از ره آوردهای زندگی ماشینی است که با افزایش جمعیت، گسترش شهرنشینی  ازدیاد مصرف سوخت های فسیلی، روز به روز بر شهرت آن افزوده می شود.
امروزه نه تنها در تهران بلکه در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا به ویژه در کشورهای در حال توسعه، انواع آلاینده ها از طریق وسایل نقلیه موتوری، صنایع و منابع تجاری و خانگی در هوای شهرها تخلیه می شود ولی غلظت بسیاری از این آلاینده ها در ساعات مختلف شبانه روز در تهران بسیار بالاتر از حد استاندارد است.
وی با تاکید بر این که به منظور رسیدن به وضعیت مطلوب کیفیت هوا، راهکارهای کاهش و کنترل آلاینده ها می بایست بیش از پیش مورد توجه و پیگیری قرار گیرد اعلام کرد: توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و پیگیری اعتبارات مورد نیاز به منظور تحقق این مهم شاه بیت برنامه های کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت وضعیت هواست .
به گفته وی هر چند پدیده ای مانند اینورژن ممکن است چند روزی به عنوان مهمان ناخوانده پایتخت باعث آزار شهروندان اما موضوعی که در تمام ایام سال آنها را مورد آزار قرار می دهد، بی توجهی مسئولین نسبت به سلامت ایشان از طریق عدم توجه به حمل و نقل عمومی و نیز عدم پرداخت مطالبات قانونی مردم تهران در این حوزه است.
سید علی یزد خواه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اردوهای راهیان نور با وجود تعطیلی روزهای سه شنبه و چهارشنبه مدارس شهر تهران همچنان به قوت خود باقی است و دانش آموزان که طی این دو روز سفر اردویی دارند به سفرهای اردویی راهیان نور اعزام می شوند. سرهنگ سلبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر در محورهای جاده ای مشکل ترافیکی وجود ندارد ولی پیش بینی می شود با تعطیلات دو روز آینده بار ترافیکی افزایش یابد.

سوداگر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه وضعیت هوای استان البرز به مرز هشدار رسیده است اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان غلظت آلاینده ها به وضعیت اضطرار نرسیده تاکنون کمیته ای جهت تصمیم گیری  در خصوص تعطیلی مدارس تشکیل نشده است.
رئیس پلیس راه کشور گفت: محور باند دوم هراز از ساعت 6 صبح یکشنبه 12 آذر ماه بسته و این انسداد تا ساعت 16 روز سه شنبه 14 آذر ماه ادامه دارد.
سرهنگ مهماندار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: در زمان انسداد محور هراز وسایل عبوری برای تردد می توانند از محورهای فیروزکوه، کرج-چالوس، قزوین-رشت تردد کنند،‌و در مابقی محورهای سایر استانها مشکل ترافیکی نداریم.
رئیس پلیس راه کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی تعطیلات و تردد هموطنان از سمت شمال کشور به سمت استان تهران محدودیت های ترافیکی به زودی اعلام می شود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری تنها مراکز دولتی تعطیل هستند


همچنين مرتضی تمدن در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعطیلی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به علت آلودگی هوا اظهار داشت: تمامی مراکز دولتی از جمله دانشگاه‌ها،‌وزارتخانه‌ها، مدارس به غیر از بانک‌ها تعطیل هستند.

وي تاکيد کرد: تعطیلی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به دلیل افزایش آلودگی هوا اعلام شده است و شامل مراکز غیردولتی نمی‌شود. 
انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، تعطیل ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
چهارشنبه 29 اذرهم تعطیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۹ دی ۱۳۹۴
کلاس زبان ها هم تعطیل هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
آيا مدارس شهريار 17آذر تعطيل است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
ما غيردولتي ها مثل اينكه ريه هامون با بقيه فرق داره چون مدير عامل ما گفته بيايد تازه فروشمون پا گرفته...يكي نيست بگه چيش به ما ميرسه ...كاش دولت يك فكري به حال ما غير دولتي ها هم ميكرد...

م.م يك غير دولتي ريه آبكاري شده از ناف آلودگي هاي تهران (هفت تير) !
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۴۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
برای کارمندان بانک دعا کنید با این !!!؟
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۶:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
به ما هم گفتن باید بریم سر کار
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۶:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
از خبر خوشي كه به من داديد متشكرم
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۶:۲۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
خبری تعطیلی به خاطر سلامت دوستان نیست !!!!
صرفا به خاطر خلوت شدن سطح شهر و کاهش آلودگی هستش
مریض شدن مردم و مشکلاتشون به خودشون ربط داره نه دولت ... :(
Iran (Islamic Republic of)
ali ebrahimi
۱۶:۲۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
من کارمند بانک هستم.به نظر شما هوای تهران برای ما آلوده نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
پاسخ مدیر خصوصی در جواب تعطیلی : مگه حقوق شما را دولت می ده که دولت تصمیم بگیره که تعطیل باشین یا خیر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
آذر
۱۶:۱۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
من تو یکی از مراکز بهداشتی کار می کنم
مشخص شده که ما هم جزو تعطیلی ها محسوب میشیم یا نه؟!
اغلب مراجعه کننده های مراکز بهداشتی، مادران باردار و نوزادان و شیرخواران (برای واکسیناسیون) هستن که تو اخبار اعلام شده اینها نباید از منزل خارج بشن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
کرج را تعطیل نمی کنند ما هم شهر صنعتی هستیم؟ به فکر ماهم بهشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
anonymous
۱۶:۰۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
سلام
lمن سرباز هستم ایا پادگانها نیز تعطیل هستند ؟
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۶:۲۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
آخـــــــــــــی :))
Iran (Islamic Republic of)
ساره
۱۵:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
تکلیف مراکز بهداشتی مشخص نیست .این مراکز اقدامات اورژانسی انجام نمیدهند.
United States of America
محمد
۱۵:۵۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
پس چرا جواب نمیدین . ما که تو شرکتهای خصوصی کار میکنیم چرا نباید تعطیل باشیم.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۵۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
بنابر اعلام استانداري تهران مراکز غير دولتي هم تعطيل مي باشند در غير اينصورت به استانداري مراجعه بفرماييد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
این خبر شامل دانشگاههای شهرستانهای استان تهران هم میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
آقا وقتی بانکها باز هستند ما کارمندان بخش خصوصی مجبوریم بریم سرکار حالا شما قضاوت کنید ما بچه هامون که مدرسه ای هستند کجا بزاریم که خودمون بیایم سرکار جان من شما بگید ؟
Iran (Islamic Republic of)
taher
۱۵:۴۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
sarbazha ham tatil hastan ya na?
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
دست شما درد نکنه که اینقدر زود و خوب خبر ها را در دسترس ما میگذارید من هر روز میام تو سایت شما واقعا خبر ها داغ هستند از شما و دیگر همکارانتون تشکر میکنم بابت زحماتی که میکشید
United States of America
هانیه
۱۵:۳۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
آیا مدارس شهرستان شهریار نیز تعطیل است؟
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۵:۳۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
سلام ممنون از اطلاع رسانیتون.بازار تهران چی اونم تعطیله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
ما که از تهران به کرج میرویم چه کار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
باسلام
کلیه دانشگاه های شهرتهران هم تعطیل هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند بورس کالا
۱۵:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
یعنی بورس کالا و بورس اوراق بهادار تهران تعطیل نیست؟ ما نسبت به آلودگی واکسینه ایم؟!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
سلام.دانشگاه آزاد هم تعطیله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
کارمندان بانک ريه هاشون از چي درست شده که آلودگي هوا بر اونها تاثير نداره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
منظور از غیر دولتی چی میتونه باشه؟
مدیران چند شرکت اعلام کردند که ما خصوصی هستیم!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
خبر خوبیه اما ما که تعطیل نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
کارمندان بانکها آلودگی روی بدن اونها تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
بانکها پس چی؟ آدم نیستند ؟ از نسل سخت پوستان هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۲۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
با سلام
با اینکه همه جا تعطیل است کارخانه ما شرکت شیشه و گاز تعطیل نیست
در تعطیلات 5 روزه قبل هم ما را تعطیل نکردن
این شرکت زیر نظر بنیاد مستضعفان می باشد
خواهشا رسیدگی کنید
مگر ما آدم نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
رودهنم تعطیل هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۵:۱۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
من دانشجوی دماوند هستم.از مسئولین میخام بپرسم منی که از تهران میرم دماوند این هوارو تنفس نمیکنم؟؟؟!!!!آخه یکم فکر کنید بعد تصمیم بگیرید.حالا جالب اینجاس رودهن و بومهن که 10کیلومتریه دماونده تعطیل شد!!!!!!!!واقعا واسه تصمیم گیرنده ها متاسقم!
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۱۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
یعنی آلودگی روی کارمندان بانک وبیمارستان تاثیر نداره یا احتمالا می خواهند یه فوق العاده حسابی به این بیچاره ها بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
به نظر من باید بانکها تعطیل شود تا شرکتهای غیردولتی هم تعطیل شود.
Iran (Islamic Republic of)
ماری
۱۵:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
سلام چه فایده به ما گفتن بیاین سر کار.انگار آلودگی رو ما اثر نداره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهار
۱۵:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
خودشونم گفتند فقط بانک و بیمارستانها بازه..یعنی دانشگاهها مدارس ادارات تعطیله..شرکت های خصوصی هم اگه انصاف داشته باشند تعطیل می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
ماهایی که منزلمون اطراف آزادی و دانشگاهمون دماوند هست چیکار باید بکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۵:۰۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
چهارشنبه رو تعطیل نکنید
Iran (Islamic Republic of)
abolfazl
۱۴:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
باسلام
این خبر شامل دانشگاههای شهرستانهای استان تهران هم میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
کارمندان بانکها آلودگی روی بدن اونها تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۴۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
ای بابا چرا خبرو کامل نمی نویسید
یعنی فقط تهران تعطیله ؟ شهرستان های تهران چی ؟> اراک چی ؟ اصفهان چی؟
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۱۴:۳۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
با سلام
آیا شرکت های خصوصی نیز تعطیل می باشند ؟
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۴:۲۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
متشکرم از خبر های داغ و خوبتون
آخرین اخبار