روزنامه صهیونیستی هآرتص نوشت، تمام سیاست های رژيم اسرائیل برای متوقف کردن مقاومت فلسطين در پاسخگويي به حملات آنها با شلیک موشک از نواره غزه به بن بست رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، در تحلیل پایگاه خبری این روزنامه آمده است: به رغم جار و جنجال های ایهود باراک وزیر دفاع و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در زمینه تهدید شبانه روزی حماس و دیگر گروه های فلسطینی به پاسخ دردناک، شلیک موشک از نوار غزه متوقف نشده است و به رغم اظهارات "بنی گانتز" رئیس ستاد مشترک اسرائیل مبنی بر اینکه ارتش اسرائیل قدرتمند است و آمادگی واکنش به موشک ها و تمامی تهدیدها را در هر زمانی دارد؛ ولی حقیقت تلخ این است که در صحنه عمل ارتش به بن بست رسیده است.
هآرتص در ادامه می نویسد: گفتن آن مایه تاسف است، ولی ارتش اسرائیل در دهه اخیر در امتحان مقابله با موشک های حماس و جهاد اسلامی شکست خورده است.
این روزنامه صهیونیستی در ادامه از اظهارات اخیر گانتز در مورد عدم تحمل شلیک موشک از غزه به شهرک های صهیونیستی و اینکه چاره ای جز عملیات گسترده نظامی به داخل غزه وجود ندارد، انتقاد کرده است.
در پایان این تحلیل هآرتص عنوان می کند: در حقیقت بازگويي اعتراف رئیس ستاد مشترک ارتش به شکست اسرائیل در نوار غزه و اینکه راه حل نظامی موفقیتي در پي نداشته، دشوار است. ولی چاره ای نيست.

برچسب ها: هاآرتص ، غزه ، اسرائیل ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار